تاکسی‌های متخلف به پارکینگ منتقل می‌شوند. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر این که تمام رانندگان تاکسی‌های گردشی فقط تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری برای تنظیم تاکسیمتر خود فرصت دارند، گفت : از ابتدای خرداد ماه تاکسی‌های گردشی که تاکسیمتر آنها هنوز تنظیم نشده و یا فاقد برچسب نرخ کرایه باشند، متوقف و به پارکینگ منتقل خواهند شد.

به گزارش ایسنا، حسین تیموری کرمانی با بیان این که در حال حاضر برچسب نرخ‌های جدید کرایه تاکسی‌ها در سال جاری بر روی تمام تاکسی‌های خطی، فرودگاه و ترمینال نصب شده است، افزود: در حال حاضر تمام تاکسی‌های گردشی شهر تهران به تاکسیمتر مجهز هستند، اما از آنجا که تنظیم تاکسیمترها به صورت دستی انجام می‌شود و این کار کمی زمانبر خواهد بود، تا کنون بیش از نیمی از تاکسیمتر تاکسی‌های نارنجی و گردشی شهر تهران تنظیم شده و تا پایان اردیبهشت ماه مابقی تاکسیمترها نیز تنظیم خواهد شد.

وی با بیان این که تاکسی‌های گردشی شهر تهران دارای برچسب‌هایی بر روی شیشه جلو و عقب خود هستند که بیانگر مجوز ورود و خروج و فعالیت آنها در سطح شهر است، افزود: واحدهای گشت سازمان تاکسیرانی موظف خواهند بود از ابتدای خرداد ماه در صورت رویت تاکسی گردشی که تاکسیمتر آن تنظیم نبوده و یا بدون برچسب کرایه در سطح شهر فعالیت می‌کند، تاکسی متخلف را متوقف کرده و به پارکینگ انتقال دهند.

وی همچنین از برخورد با تعدادی از رانندگان متخلف تاکسی که افزایش بیش از نرخ مصوب کرایه داشته‌اند خبرداد و گفت: در میدان هفت تیر در دو خط افزایش بیش از نرخ مصوب گزارش شد که سرپرستان خط و رانندگان متخلف شناسایی و برای پیگیری به هیات نظارتی سازمان تاکسیرانی معرفی شدند.