تاکسی‌های خطی از امروز با نرخ مصوب 86 کار می‌کنند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از آغاز نصب نرخ کرایه‌های جدید در تاکسی‌های خطی خبر داد و گفت: نرخ‌ها از دیروز نصب و تا امروز کلیه تاکسی‌های خطی دارای نرخ‌های مصوب سال ۸۶ می‌شوند. حسین تیموری کرمانی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام اینکه نرخ‌های جدید کرایه تاکسی‌های گردشی پایتخت در سال جاری بر مبنای تاکسیمتر و بر اساس دو اصل مسافت و زمان طی‌شده محاسبه می‌شود، توضیح داد: نرخ‌های جدید کرایه این تاکسی‌ها با استفاده از دستگاه تاکسیمتر و بر اساس «مسافت» و «زمان» طی شده، محاسبه و به سرنشینان اعلام می‌شود. وی با اشاره به اینکه نرخ جدید کرایه تاکسی‌ها به تمام سرپرستان خطوط ابلاغ و رانندگان تاکسی از پنجشنبه هفته گذشته موظف به اعمال نرخ‌های مصوب جدید شده‌اند، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر و تایید فرمانداری تهران، کرایه تاکسی‌های خطی در خطوط شهری با نرخ زیر ۵ هزار ریال، ۲۵ تومان، خطوط ۵ تا ۹ هزار ریال،۵۰‌تومان و خطوط با نرخ ۹ هزار‌ریال و بیشتر، ۱۰۰‌تومان افزایش یافته است.

تیموری کرمانی با بیان اینکه رانندگان تاکسی‌های گردشی و نارنجی باید برای تنظیم و نصب تاکسیمتر با توجه به محل سکونت خود، همه روزه، بجز روزهای تعطیل، از ۸ صبح تا ۱۶ بعد از ظهر به ۴ نقطه پایتخت مراجعه کنند، افزود: رانندگان تاکسی نارنجی و گردشی که محل سکونت آنها در محدوده مناطق ۱، ۳، ۴، ۷ و ۸ است باید برای تنظیم و نصب تاکسیمتر، به بزرگراه رسالت، ترمینال دردشت سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند. وی محل مراجعه رانندگان تاکسی مناطق ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۲۰ را ترمینال تاکسیرانی واقع در بزرگراه شهید دستواره، ایستگاه جوانمرد قصاب اعلام و تصریح کرد: رانندگان تاکسی ساکن در مناطق ۲، ۵، ۹، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۱ و ۲۲ نیز باید به ایستگاه ترمینال غرب و ساکنان مناطق ۶، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ به میدان امام خمینی (ره)، خیابان ناصرخسرو، ترمینال مقابل دارالفنون مراجعه کنند. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اذعان کرد: نرخ ورودی تاکسی‌های نارنجی، ۱۰۰‌تومان و تا ۵۰۰‌متر مسافت، آزاد و از ۵۰۰‌متر تا ۷ کیلومتر، هر‌کیلومتر ۴۵‌ریال و سپس هر ۷‌کیلومتر به بعد ۳۵‌ریال به نرخ کرایه اضافه می‌شود و این نرخ‌ها از ساعت ۲۴ تا ۵ بامداد نیز ۲۰‌‌درصد افزایش می‌یابد.

وی با اعلام اینکه رانندگان از امروز تنها دو هفته برای نصب تاکسیمتر فرصت داشته و پس از پایان این مهلت با تاکسیرانان متخلف برخورد قانونی می‌شود، یادآور شد: به منظور نظارت بیشتر، امسال علاوه بر نصب نرخ کرایه تاکسی‌ها بر روی شیشه جلوی تاکسی، در شیشه عقب نیز آرم مشخصی جهت شناسایی سریع‌تر رانندگان متخلف توسط مسافران، نصب می‌شود.