خبرگزاری فارس- دبیر انجمن خودروسازان در مورد وضعیت خط تولید تندر۹۰ ایران‌خودرو پس از تمرکز تولید این محصول در پارس‌خودرو گفت: ممکن است پارس‌خودرو طی قراردادی با ایران‌خودرو بخشی از کار تولید تندر۹۰ را به صورت پیمانکاری به این شرکت واگذار کند. احمد نعمت‌بخش اظهار داشت: این موضوع بستگی به توافق اعضای هیات‌مدیره ایران‌خودرو و پارس‌خودرو دارد، ممکن است پارس‌خودرو طی قراردادی با ایران‌خودرو بخشی از کار تولید تندر۹۰ را به صورت پیمانکاری به این شرکت واگذار کند که البته این موضوع به اظهارنظر اعضای هیات‌مدیره دو شرکت بستگی دارد. وی تاکید کرد: در حال حاضر به جز ایران‌خودرو، شرکت دیگری برای کمک به تولید تندر۹۰ پارس‌خودرو مطرح نیست.

وی با بیان اینکه برخی از خودروسازان از توان تولید یکدیگر برای تولید استفاده می‌کنند، گفت: استفاده از سالن رنگ زاگرس‌خودرو و کرمان‌خودرو از جمله این نمونه‌ها است.

نعمت‌بخش در مورد بحث‌های مطرح شده مبنی بر تمرکز تولید تندر۹۰ در پارس‌خودرو و چگونگی محاسبه هزینه‌های ایران‌خودرو نیز گفت: تمام هزینه‌های مربوط به تندر ۹۰ که در ایران‌خودرو انجام شده توسط تیمی متشکل از نمایندگان سایپا، ایران‌خودرو و سازمان گسترش مشخص و این هزینه از سوی پارس‌خودرو به ایران‌خودرو پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: خط تولید تندر ۹۰ ایران‌خودرو را می‌توان با اعمال برخی تغییرات، برای تولید محصولات دیگر لحاظ کرد و از این محل هیچ ضرری متوجه ایران‌خودرو نخواهد شد.

دبیر انجمن خودروسازان درباره وضعیت کیفیت تندر ۹۰ پارس‌خودرو با حذف تولیدات ایران‌خودرو نیز گفت: مهم‌ترین مشکل تولید تندر ۹۰ مربوط به تامین قطعه بود که تاکنون رنوپارس با یک قطعه‌ساز و به صورت تک سورسی کار می‌کرد. وی ادامه داد: بنا بر اعلام مسوولان شرکت رنوپارس ۲۰ درصد حجم کار این شرکت به تامین قطعه و ۸۰ درصد بقیه به امور فنی و نظارت مربوط می‌شود. وی افزود: افزایش میزان ساخت داخل یک خودرو به معنی کاهش کیفیت محصول نیست، بلکه مانند ۲۰۶ می‌توان با افزایش ساخت داخل کیفیت خودرو را نیز در سطح بالایی حفظ کرد. نعمت بخش با اشاره به وجود برخی مشکلات کیفی در برخی از خودروهای قدیمی گفت: در تولید این نوع خودروها تمام استانداردهای روز رعایت نمی‌شود که این مساله در طرح ارتقای کیفیت خودروها مد نظر قرار گرفته است.