گروه خودرو- روز گذشته خبرگزاری ایسنا خبری مبنی بر دستور مدیرعامل شرکت سایپا جهت بررسی و ارزیابی کارشناسی قیمت کارخانه بن‌رو را درج کرد که بر اساس این خبر شرکت سایپا به منظور استفاده از سالن رنگ این شرکت خرید آن را در دستور کار خود قرار داده است.

شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو «بن‌رو» در سال ۱۳۸۲ تاسیس و در حال حاضر دو خودرو کوراندو و چیرمن در این شرکت تولید و به بازار عرضه می‌کند.

خبر فروش شرکت «بن‌رو» روز گذشته در حالی اعلام شد که خبرگزاری رویترز چندی پیش از توافق نهایی برای تولید یک محصول چینی به نام بنی «Benne» در این شرکت خبر داده و اعلام کرده بود که این خودرو از محصولات شرکت چونگینگ چانگان (چانا) بوده و تولید آن به زودی در کشور آغاز می‌شود.

حال با اعلام خبر فروش «بن‌رو» برنامه تولید خودروی جدید در این شرکت و همچنین برنامه تولید دو خودروی کوراندو و چیرمن نیز که در این شرکت تولید می‌شوند در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و معلوم نیست که آیا شرکت سایپا تولید این محصولات را ادامه خواهد داد یا خیر؟

شرکت «بن‌رو» را می‌توان دومین خرید شرکت سایپا دانست این شرکت در ابتدای امر اقدام به خرید شرکت پارس‌خودرو کرد حال پس از گذشت چند سال و سودده کردن این شرکت سعی بر آن دارد که با خرید شرکت «بن‌رو» تیراژ تولید خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

به گفته ایمانی قائم‌مقام اقتصادی سایپا شرکت «بن‌رو» دارای سالن رنگی به ظرفیت ۶۰هزار دستگاه در سال است و ظرفیت تولید سالن مونتاژ و بدنه آن نیز به حدود ۲۰۰ دستگاه در سال می‌رسد و با اضافه شدن این کارخانه به شرکت سایپا سالانه ۲۰۰هزار دستگاه به ظرفیت تولید این شرکت افزوده خواهد شد.