شرکت خودروسازی پورشه که با پرداخت ۲/۴میلیارد دلار بخشی از سهام فولکس واگن را یکسال قبل به تملک خود درآورد. اکنون متناسب با سهم ۲/۲۱درصدی خود در بزرگ‌ترین خودروساز اروپایی خواستار برخورداری از حق رای در هیات‌مدیره این شرکت شده است. وندلین ویوکینگ، مدیر عامل پورشه اعلام کرده در صورت اصرار دولت آلمان برای جلوگیری از راهیابی نماینده پورشه به جمع اعضای هیات‌مدیره فولکس واگن علیه برلین به کمیسیون اروپایی شکایت می‌کند. این در حالی است که براساس قوانین داخلی آلمان دولت ساکسونی سفلی باید همه مصوبات فولکس واگن را تصویب کند. اگر چه پورشه با در اختیار داشتن بیش از ۲۱درصد از سهام فولکس‌واگن به خودی خود صاحب حق رای است. اما این رای در مقابل حق رای دولت حمله ساکسونی سفلی چندان نافذ نیست.

این در حالی است که سهم دولت محلی از مجموع سهام فولکس‌واگن از ۷/۲۰درصد فراتر نمی‌رود. مقامات پورشه از اقدام فولکس واگن در زمینه خرید یک واحد تولید قطعات خودرو که شاسی تنها SUV تولیدی پورشه را تامین می‌کند، ناخرسند هستند و آن را اقدامی خصمانه تلقی کرده‌اند.

مخالفت سرسختانه پورشه با این تصمیم نتیجه‌ای نداشت چرا که قانون جاری این حق را به پورشه نمی‌دهد که مصوبه‌های هیات‌مدیره را وتو کرده و مانع از اعمال آنها شود.