سایپا: تولید و فاکتور شاهین افزایش یافت

 در این توضیحات آمده است که گروه خودروسازی سایپا با برنامه تدوین‌شده موفق شد از ابتدای سال جاری تاکنون تولید خودروی شاهین را نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته ۹۶‌درصد افزایش دهد. در ادامه این توضیحات آمده است که برنامه گروه سایپا حفظ این رکورد و تداوم افزایش تولید خودروی مذکور است. این در حالی است که به همین میزان فاکتور خودروهای مشتریان در سال‌جاری نسبت به سال‌گذشته افزایش یافته ‌است. در راستای رعایت استانداردهای الزامی، گروه خودروسازی سایپا خودروهای شاهین را مجهز به سیستم ESC (سیستم کنترل پایداری الکترونیکی) تولید و درحال‌حاضر تعهدات مشتریان با سیستم ESC بدون دریافت وجه بابت سیستم مذکور تحویل داده می‌شود. همچنین سایپا تاکید کرده هزینه سیستم مذکور از محل خسارت تاخیر در تحویل محاسبه خواهد شد و طی هفته گذشته تاکنون بیش از ۴۲۰۰دستگاه خودروی شاهین مجهز به سیستم ESC مطابق نوبت به نام مشتریان تخصیص و فاکتور شده‌ است.

اداره اطلاع‌رسانی این شرکت خودروساز اعلام کرد: تولید و فاکتور خودروی شاهین‌‌‌‌‌‌‌ در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته افزایش داشته ‌است.

امسال پول واریز کنید، اسفند ۱۴۰۳ شاهین بگیرید

در خبری دیگر اما خبرگزاری صدا و سیما عنوان کرد که شرکت سایپا برای متقاضیان شاهین اتوماتیک در حالی پیامک واریز وجه ارسال کرده که قرار است هفته چهارم اسفند ۱۴۰۳ خودرویشان را تحویل بگیرند.‬ از سال گذشته تاکنون در سامانه یکپارچه فروش خودرو دو مرحله فروش‌ برگزار شده است. در مرحله اول زمان تحویل خودروها امسال یا بهار ۱۴۰۳ بود. در مرحله دوم هم برای آن دسته از متقاضیان خودروی فرسوده و طرح جوانی جمعیت زمان تحویل ۱۴۰۲ بود، اما برای برخی متقاضیان عادی زمان تحویل خودروهایشان زمستان ۱۴۰۳ شد.

در روند اجرای فروش خودرو در این سامانه برخی اتفاقات رخ داد؛ در مرحله اول امکان ویرایش فراهم شد و همه متقاضیانی که زمان تحویل خودرویشان سال ۱۴۰۳ بود، می‌توانستند در زمان ویرایش با تغییر مدل خودرو، زمان تحویل را تغییر دهند.

اردیبهشت امسال مهدی تقدسی گفته بود: قرار است هر متقاضی که اولویت‌بندی دریافت خودروی آن سال ۱۴۰۳ اعلام شده، بتواند در سه اولویت متفاوت، سه خودرو انتخاب و در سال ۱۴۰۲ خودروی خود را دریافت کند. وی افزود: پس از اینکه همه متقاضیان انتخاب خود را انجام دادند، سایت بسته و بر اساس اولویت‌بندی متقاضیان، پالایش اطلاعات آنها انجام و ترتیب تحویل خودرو در سال ۱۴۰۲ مشخص خواهد شد.

مرحله دوم در خردادماه برگزار شد؛ زمان ویرایش این مرحله نیز شهریورماه بود. نکته اینجاست که برای ویرایش مرحله دوم فقط برای دو خودروساز امکان ویرایش خودرو فراهم شده بود.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، شهریورماه ۱۴۰۲ و در زمان ویرایش اطلاعات خودرو در مرحله دوم در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صداوسیما‌‌، گفته بود: پس از اتمام زمان ویرایش در سامانه یکپارچه فروش خودرو، اسامی به خودروسازان اعلام و فراخوان واریز وجه به متقاضیان ارسال شد.

مهدی تقدسی ادامه داد: این خودروها براساس اولویت قبل و بر‌اساس فراخوان خودروساز و تحویل فوق‌العاده ۳ماهه در نظر گرفته شده‌اند. حال که خبری از ثبت‌نام مرحله سوم نیست، اتفاق دیگری افتاده است؛ از صبح دیروز شرکت سایپا برای متقاضیان خودروی شاهین اتوماتیک که موعد تحویلشان زمستان سال ۱۴۰۳ است، پیامک تکمیل ۲۹۰میلیون تومان وجه فرستاده است. آن‌طور که در فرم تکمیل وجه این دسته از متقاضیان آمده، موعد تحویل خودروی آنها هفته چهارم اسفند ۱۴۰۳ درج شده است. شرکت سایپا تنها ۳ روز مهلت برای تکمیل وجه گذاشته است. پرداخت این مبلغ به صورت علی‌الحساب است و قیمت نهایی خودرو در زمان ارسال دعوت‌نامه مشخص می‌شود. نکته عجیب ماجرا این است که سایپا در تحویل خودروی شاهین تاخیر بیش از سه‌ماهه دارد؛ این در حالی است که وجه آن را از اردیبهشت‌ماه دریافت کرده است. این موضوع هم باعث گلایه شمار زیادی از متقاضیان شده است.