نهمین روز از مسابقات بازی‌های آسیایی اینچئون، یکشنبه با کسب یک نشان طلا و یک مدال نقره برای کاروان ورزشی کشورمان پشت سر گذاشته شد. گزارش کامل مربوط به کسب افتخار توسط ورزشکاران ایرانی در رشته‌های کشتی و دوچرخه‌سواری را می‌توانید در صفحه ۲۴ بخوانید. دیروز اما وقوع یک اتفاق عجیب در تکواندوی بانوان خیلی‌ها را غافلگیر کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، کیمیا علیزاده تکواندوکار وزن ۶۲- کیلوگرم تیم ملی کشورمان از مسابقات محروم شد. در حالی که حتی کارت مبارزه این ورزشکار هم صادر شده بود،‌ مسوولان کمیته برگزاری به دلیل اینکه سن علیزاده زیر ۱۷ سال است اجازه رقابت را به وی ندادند. این در حالی است که فدراسیون تکواندو به خاطر این اتفاق از کمیته برگزاری مسابقات شکایت کرد.

اما در ساعات پایانی مسابقات روز یکشنبه، بسکتبالیست‌های کشورمان هم حریف خودشان را در مرحله نیمه‌نهایی شناختند. در شرایطی که آسمان‌خراش‌های ایرانی با کسب برتری برابر چین به دیدار ماقبل پایانی رسیده بودند، قزاقستان هم موفق شد به لطف پیروزی کره‌جنوبی بر قطر، به نیمه‌نهایی برسد و حریف ایران شود. مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بسکتبال روز چهارشنبه برگزار می‌شود و طی آن تیم کشورمان به مصاف قزاقستان می‌رود؛ همچنین کره‌جنوبی و ژاپن هم دیگر بازی این مرحله را انجام خواهند داد.

جدول توزیع مدال‌ها

در پایان نهمین روز از بازی‌های آسیایی اینچئون، تیم کشورمان همچنان پشت سر چین، کره‌جنوبی، ژاپن، قزاقستان و کره‌شمالی در رده ششم جدول توزیع مدال‌ها باقی ماند. این در حالی است که کاروان ورزشی ما در مسابقات امروز به درخشش کشتی‌گیران امید زیادی بسته است.

برنامه مسابقات امروز

امروز ورزشکاران کشورمان در رشته‌های دوومیدانی، بوکس، قایقرانی، هندبال، والیبال و کشتی به مصاف رقبا خواهند رفت. این در حالی است که قایقرانان در تمامی ماده‌ها به فینال رسیده‌اند و به نظر می‌رسد که می‌توانند تعداد مدال‌های کاروان ایران را افزایش دهند. همچنین دیدار دو تیم ایران و قطر در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات هندبال هم می‌تواند حساسیت‌های خاص خودش را داشته باشد. به علاوه تقابل تیم ملی والیبال کشورمان با کره‌جنوبی به عنوان میزبان این رقابت‌ها هم در نوع خودش جالب است. همچنین امروز چهار کشتی‌گیر آزادکار کشورمان یعنی مسعود اسماعیل‌پور، عزت‌الله اکبری، میثم مصطفی جوکار و پرویز هادی هم باید روی تشک بروند که عملکرد آنها تاثیر زیادی روی جایگاه ایران در جدول توزیع مدال‌ها خواهد گذاشت. برای ورزشکاران کشورمان آرزوی موفقیت می‌کنیم.