دنیای اقتصاد - نشست خبری وزیر کشور دولت یازدهم دیروز همزمان با آغاز به کار چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور خبرنگاران برگزار شد. در این نشست رحمانی فضلی به سوالاتی با محوریت تعیین استانداران، تغییر و جابه جایی در معاونت‌ها، روشن شدن تکلیف خانه احزاب و چگونگی حفظ حقوق شهروندی پاسخ داد. رحمانی‌فضلی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود کمیته سه نفره‌ای در حال تشکیل برای انتخاب استانداران است، آیا شما این موضوع را تایید می‌کنید، گفت: تعیین کمیته‌ها، اشخاص،‌ افراد یا مسوولیت‌هایی که اختیارات مسوولان را در حوزه‌های مختلف زیر سوال ببرد یا اینکه مداخله‌ای پیش بیاورد، مورد دفاع آقای روحانی نیست. ما مشورت را از همه می‌پذیریم، اما یقینا مداخله را بیرون از چارچوب وزارت کشور نخواهیم پذیرفت. به گزارش «ایسنا»، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در خصوص اولویت‌های وزارت کشور اظهار کرد: ما بحث تغییر ساختار را مورد توجه قرار داده‌ایم، ‌این بحث را به دولت فرستادیم. همچنین انتخاب مدیران در حوزه‌های ستادی و صف (استانداران) با همین نگاه خواهد بود و با چنین نگاهی دست به انتخاب‌ها و جابه‌جایی‌ها خواهیم زد.

وی در ادامه درباره بحث تغییر استانداران که مورد سوال تعداد زیادی از خبرنگاران بود، اظهار کرد: در انتخاب استانداران دقت را فدای سرعت نخواهیم کرد. وی همچنین با تاکید بر اینکه در تعیین استانداران حتما با شخص رییس‌جمهور مشورت خواهد شد، گفت: به صورت قانونی و فردی این اعتقاد وجود دارد که در تعیین استانداران، ریاست محترم جمهور نقش اول و اصلی را خواهند داشت، بنابراین قبل از اینکه استانداران انتخاب شده به دولت برای رای‌گیری ارجاع داده شوند، بنده در مورد تک تک آنها با رییس‌جمهور مشورت می‌کنم. وی در ادامه درباره چگونگی مورد توجه قرار دادن احزاب و گروه‌های سیاسی از سوی وزارت کشور اظهار کرد: ما در حوزه تقویت احزاب یقینا نشاط سیاسی در کشور به همراه مشارکت واقعی، همراهی و همدلی همه مردم در عرصه‌های مختلف را خواستار هستیم که این موضوع می‌تواند در رفتارهای حزبی تجلی پیدا کند. وزیر کشور با بیان اینکه در برنامه‌های اعلام شده این موضوع آمده که وزارت کشور در جایگاه مدیریت سیاسی واقع خواهد شد، گفت: تلاش می‌کنیم با شفاف‌سازی و قاعده‌مند کردن رفتارهای حزبی بتوانیم در تعمیق بینش سیاسی مردم و عملکرد حزبی گام‌های مناسبی برداریم. خبرنگاری از رحمانی‌فضلی درباره روشن شدن تکلیف خانه احزاب از سوی وزارت کشور سوال کرد که وی در پاسخ به این پرسش گفت: خوشحال می‌شویم که خانه احزاب فعالیت خود را با جدیت، دقت و تلاش بیشتر و مبتنی بر قانون و اساسنامه خود احزاب آغاز کند. به هر ترتیب تاریخ اعتبار فعالیت خانه احزاب به پایان رسیده و باید این تاریخ تمدید شود و اگر خانه احزاب به صورت قانونی کار خود را ادامه دهد ما حتما از خانه احزاب حمایت خواهیم کرد.

ﺳﯿﺪ ﺻﻮﻟﺖ ﻣﺮﺗﻀﻮی ﻣﺸﺎور ارﺷﺪ وزﯾﺮ ﻛﺸﻮر ﺷﺪ

«ﻋﺒﺪاﻟﺮﺿﺎ رﺣﻤﺎﻧﻲ ﻓﻀﻠﻲ» وزﯾﺮ ﻛﺸﻮر در ﺣﻜﻤﻲ «ﺳﯿﺪ ﺻﻮﻟﺖ ﻣﺮﺗﻀﻮی» را به ﺳﻤﺖ ﻣﺸﺎور ارﺷﺪ ﺧﻮد ﻣﻨﺼﻮب ﻛﺮد. ﻣﺮﺗﻀﻮی ﭘﯿﺶ از اﯾﻦ ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﺳﯿﺎﺳﻲ وزارت ﻛﺸﻮر را در دوﻟﺖ دهم عهده‌‌دار ﺑﻮد.