دنیای اقتصاد - در آستانه ماه مبارک رمضان، اجتماع طلاب و مبلغان روحانی در شهر قم، بهانه‌ای شده است تا اهالی سیاست و مسوولان نظام، این شهر را کانون توجهات خود قرار دهند و از تریبون‌های این شهر، آخرین موضع‌گیری‌ها و نظرات خود درباره مسائل مختلف را به گوش مردم برسانند. پس از محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری، مصطفی‌ پورمحمدی، وزیر کشور و علی لاریجانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی که پنج‌شنبه گذشته میهمان مردم قم شدند، روز گذشته اکبر‌هاشمی‌رفسنجانی، رییس تازه انتخاب شده مجلس خبرگان نیز به قم رفت و پس از دیدار با مراجع تقلید، در همایش علمی - کاربردی «تبلیغ» سخنرانی کرد.

وی در این همایش، قوی‌ترین پشتوانه حکومت‌ها را افکار و اعتقادات دینی مردم دانست و گفت: امروز استکبار می‌داند که ملت ایران دنباله‌رو روحانیت است و هیچگاه در برابر استکبار خضوع نخواهد کرد و در هر صحنه‌ای که لازم ببیند به خاطر روحانیت حاضر خواهد شد.

هاشمی افزود: ملت ما باید قدر روحانیت و قم را بیش از این بداند. قم از غیبت تا کنون مرکز نشر آثار اهل بیت(ع) بوده و حق بزرگی به گردن این ملت دارد. قطعا باید به این شهر توجه ویژه‌ای کرد.

وی مساله آب قم را از حیاتی‌ترین مسائل برای توسعه این شهر و اطراف آن دانست و گفت: مسوولان استان باید این مساله را با جدیت بیشتری پیگیری کنند. وی انبوه‌سازی در روستاها را نمونه‌ای از کارهای خوب دولت عنوان کرد و گفت: ما همان‌گونه که در روستاها بهسازی و نوسازی را شروع کرده و انجام می‌دهیم باید این کار را برای طلاب هم انجام دهیم. این مسائل چیزهای قابل قبولی است که انجام آن سخت نیست.

رییس مجلس خبرگان همچنین با آیت‌ا...‌ مکارم شیرازی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار آیت‌ا... مکارم شیرازی با تبریک انتخاب هاشمی‌رفسنجانی به سمت ریاست مجلس خبرگان رهبری گفت: ‌این انتخاب از دو جنبه حائز اهمیت است، یک جنبه این‌که شما با رای بالا منتخب مردم شدید و از جنبه دیگر این‌که مجلس خبرگان و علمای بلاد و نخبگان شما را انتخاب کردند و همین مساله وظیفه شما را دو چندان می‌کند. وی از استقبال هر دو جناح کشور از انتخاب ‌هاشمی رفسنجانی به ریاست مجلس خبرگان رهبری اظهار خرسندی کرد و گفت: امیدوارم شما بتوانید در سالی که به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی نامگذاری شده است، حلقه اتصال این دو گروه باشید. وی با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد این انتخابات، انتخابات خوبی بوده و منشاء خیر و برکت باشد.

وی خاطرنشان کرد: ‌مطمئنا افراد بزرگواری چون شما در این انتخابات نقش مهمی خواهند داشت.

آیت‌ا... صافی گلپایگانی نیز در دیدار هاشمی‌رفسنجانی با وی، ضمن تبریک انتخاب ‌هاشمی رفسنجانی به ریاست مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: با توجه به انعکاس این انتخاب در ابعاد داخلی و خارجی انتظار می‌رود که بتوانید نقش سازنده‌ و بی‌بدیل خود را انجام دهید.

وی با بیان این‌که همه‌ جناح‌های داخلی و بیشتر مسوولان کشورهای اسلامی با دیده احترام به ‌هاشمی رفسنجانی می‌نگرند، گفت:‌ این نگرش به شما سرمایه‌ای برای جهان اسلام است که می‌تواند به اسم جمهوری اسلامی در حل معضلات کمک کند.

صافی گلپایگانی نسبت به متحجران هشدار داد و گفت: در شرایط حساس کنونی باید مراقب متحجرین بوده و اجازه‌ عرض اندام به آنها نداد، زیرا آنان به دنبال خدشه وارد کردن به دین هستند.