فستیوال فیلم ایرانیان در واشنگتن

یازدهمین فستیوال فیلم ایرانیان در واشنگتن از روز گذشته با حضور و نمایش پنج فیلم ایرانی از کارگردانانی ایرانی همچون مجید مجیدی، بهمن فرمان آرا، تهمینه‌میلانی، دکترعلی رفیعی و مرضیه‌مشکینی آغاز شد.

این فستیوال تا بیست‌وهشتم دی ادامه خواهد داشت. در این جشنواره پنج فیلم «بید مجنون» به کارگردانی مجید مجیدی، «آتش‌بس» به کارگردانی تهمینه میلانی، «وقتی ماهی‌ها عاشق می‌شوند» اولین فیلم علی رفیعی، «یک بوس کوچولو» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا و «سگ‌های ولگرد» به کارگردانی مرضیه مشکینی به نمایش درخواهند آمد. طبق اعلام پایگاه خبری «مدیا نیوزوایر»، این فستیوال در موزه هنر موسسه «اسمیت‌سونیان» واشنگتن برگزار می‌شود. نیکی کریمی داور جشنواره فیلم «برلین»

نیکی کریمی کارگردان و بازیگر سینمای ایران داور جشنواره فیلم برلین شد. وی به عنوان داور بخش مسابقه فیلم‌های اول و دوم این جشنواره که در برلین از ۸ تا ۱۸ فوریه (۱۹تا ۲۹ بهمن ماه) برگزار می‌شود، انتخاب شد. فستیوال فیلم برلین به همراه جشنواره‌های ونیز، کن و تورنتو از جمله فستیوال‌های معتبر فیلم جهان محسوب می‌شود. وی در گذشته داوری جشنواره‌های تسالونیکی، رن، دهلی، دوبی، ازمیر، ایسلند و... را برعهده داشته است.

تغییرات در شبکه‌های سیما

مراسم معارفه مدیران جدید شبکه‌های دو و چهار سیما با حضور معاون سیما و جمعی از مدیران تلویزیون در سالن کنفرانس معاونت سیما برگزار شد.در این مراسم طی حکمی از سوی دکتر مرتضی میرباقری معاون سیما، مهدی فرجی به عنوان مدیر شبکه دو و دکتر رضا پورحسین به عنوان مدیر جدید شبکه چهار سیما منصوب شد. همچنین روز گذشته دکتر حسین کرمی، مدیر سابق شبکه چهار سیما به سمت قائم‌مقام سیما منصوب شد. در بخش معاونت جدید سیما پس از رفتن جعفری‌جلوه به معاونت سینمایی وزارت ارشاد، تغییرات بسیاری در شبکه‌ها اعمال شده است.

آنفلوآنزا بیماری شایع و خطرناک قابل پیشگیری

آنفلوآنزا یک بیماری حاد تنفسی است که مردان، زنان و کودکان در تمام گروه‌های سنی و همچنین گروه‌های اجتماعی در سراسر کره خاکی را مبتلا می‌نماید و به راحتی از یک فرد به فرد دیگر منتقل می‌‌گردد. سالانه میلیون‌ها انسان در سراسر جهان به بیماری آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند و با توجه به مشکلات پس از آن میلیاردها دلار به سازمان‌های دولتی و تجار خسارت وارد می‌شود. مطالعات نشان داده در افرادی که واکسیناسیون آنفلوآنزا داده‌اند، ۷۸درصد از میزان غیبت در محل کار کاهش یافته است. در کشور ایران با توجه به توصیه‌ های اکیدWHO برای واکسیناسیون آنفلوآنزا، میزان پوشش واکسیناسیون در ایران کمتر از ۲درصد است. مراقبت آزمایشگاهی در ایران از سال ۱۳۴۲ در آزمایشگاه ویروس‌شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه تهران فعال و از سال ۱۳۸۲ نیز سیستم مراقبت آنفلوآنزا با راه‌اندازی پایگاه‌های دیده‌ور آنفلوآنزا در سطح ۱۰دانشگاه علوم پزشکی فعال گردیده است.