وزیر سابق ارتباطات، ضمن دفاع از قرارداد پیمانکاران عمومی شرکت ارتباطات سیار (GCها) آن را افتخار ملی دانست و تاکید کرد: این پروژه حتی اگر در ۲سال تمام شود، از افتخارات کلی نظام است. دکتر سید احمد معتمدی، در گفت‌وگو با «ایلنا»، در رابطه با قرارداد پیمانکاران عمومی شرکت ارتباطات سیار برای نصب ۴هزار و ۵۰۰سایت BTS در سراسر کشور که در زمان وزارت وی منعقد شده بود و در شرایط حاضر به چالشی میان بخش‌خصوصی و شرکت مخابرات ایران تبدیل شده است، اظهار داشت: اگر GCها در قرارداد نتوانند به کار خود ادامه دهند، ورشکست شده و به این حرکت ملی لطمه وارد می‌شود، به طوری که پس از این، بعید به نظر می‌رسد که بخش غیردولتی سراغ این نوع پروژه‌ها بیاید.

وی، GCها را شکننده ۱۵۰سال انحصار دولت در امور اجرایی مخابرات دانست و نابودی آنها را مساوی با بازگشت به دولتی شدن و تصدیگری دولتی دانست.

دکتر معتمدی گفت: اگرچه این اختلاف بین GCها و شرکت ارتباطات سیار به وجود آمده، اما قطعا وزیر و حوزه وزارت که بینشی بالاتر و دوراندیشانه‌تر دارند، این مشکل را حل خواهند کرد.

وی، نقش مجلس را در این امر نظارتی و نه دخالتی دانست و این موضوع را قابل حل در خود مجموعه وزارت ارتباطات عنوان کرد.

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: قطعا وزارت ICT به ورشکستگی چند شرکت بزرگ داخلی، توقف کار و آسیب اقتصاد کشور راضی نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما در هنگام عقد قرارداد نیز می‌دانستیم تحقق این پروژه در زمان مقرر ممکن نیست و شاید این پروژه ۵/۱ تا ۲سال طول بکشد، اما در هر صورت به عنوان کارفرما باید برای پاسخگویی به مردم آرمانی و ایده‌آل فکر می‌کردیم.