نمایش «میم مثل مادر» برای معلولان

فیلم‌ سینمایی «میم مثل مادر» با حضور عوامل این فیلم و جمعی از معلولان جسمی و حرکتی به نمایش درآمد.

در این برنامه که روز یکشنبه در سینما فرهنگ برگزار شد، رسول ملاقلی‌پور کارگردان، آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز و گلشیفته فراهانی و علی شادمان بازیگر کودک فیلم حضور داشتند. در پایان نمایش فیلم هدایایی از سوی مدیریت سینما فرهنگ و گلشیفته فراهانی به این افراد که از آسایشگاه معلولان «نمونه قائم» در این مراسم حضور داشتند، اهدا شد. علی سلطانی رییس موسسه ناجی هنر نیز از دیگر حاضران این مراسم بود. چکناوریان دوم شد

امانوئل چکناوریان به عنوان نفر دوم جشنواره بین‌المللی موسیقی مسکو برگزیده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزند لوریس چکناوریان در بین بیش از ۵۰ نوازنده سازهای زهی از سراسر دنیا، موفق شد جایزه دوم نوازندگی ویولن را از آن خود کند. لوریس چکناوریان که هم اینک در مسکو به سر می‌برد، با اعلام این مطلب افزود: امانوئل با شرکت در مراحل مختلف موفق شد در سومین مرحله از بین هشت نفر به عنوان نوازنده دوم در مقطع سنی نوجوانان برگزیده شود. (نفرات اول و سوم این رشته از کشور روسیه هستند).

آثار جدید فرشته ساری در انتظار مجوز نشر

دو کتاب فرشته ساری شش ماه است در انتظار مجوز نشرند.

گزیده شعرهای ساری با نام «گزیده شش دفتر» و مجموعه داستان «مرکز خرید خاطره» از جمله این کتاب‌ها هستند که از سوی نشر خجسته برای کسب مجوز نشر ارائه شده‌اند.

ساری همچنین گفت، سه کتاب «آرامگه عاشقان»، «مرواریدخاتون» و «عطر رازیانه» او چاپ‌شان تمام شده، اما فعلا شرایط را برای تجدید چاپ آنها مناسب نمی‌بیند.

تالار خورشید تجهیز شد

تاسیسات صوتی و نوری تالار خورشید مجموعه تئاتر شهر تجهیز شد.

محمودرضا رحیمی، مدیر کارگاه نمایش، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان این خبر گفت: «این سالن محل خوبی برای برگزاری ورک شاپ‌های آموزشی و اجراهای تجربی است. این سالن از لحاظ امنیتی وضعیت خوبی دارد. دو در برای ورود و خروج دارد و دیوارهای آن بتونی است و امکان آتش سوزی در آن وجود ندارد».

وی ادامه داد: «می‌توان با حدود ۲۰ تماشاگر یا به عبارت بهتر شرکت کننده ورک شاپ‌هایی را در آن برگزار کرد و نتایج این دوره‌ها را در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به صورت برگزاری رپراتوار به شرکت کنندگان و علاقمندان نشان داد». تالار خورشید از

سال ۸۳ به دنبال آتش سوزی تالار قشقایی تنها برای تمرین گروه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و هیچ نمایشی پس از آن زمان تا امروز در این تالار روی صحنه نرفت. خسرو نشان مدیر کل هنرهای نمایشی وقت از تغییر کاربری این سالن خبر داده و قرار بود تالار خورشید به عنوان سالن انتظار تالار قشقایی مورد استفاده قرار بگیرد که این هم هیچ وقت عملی نشد.

معرفی داوران کارگاه آواز محمدرضا شجریان

«حمیدرضا نوربخش»، «مظفر شفیعی»، «علی جهاندار» و «محسن کرامتی» به عنوان داوران کارگاه آواز «محمدرضا شجریان» معرفی شدند. این کارگاه با هدف ‌آشنایی خوانندگان جوان با تکنیک‌های تخصصی آواز ایرانی برگزار می‌شود ولی قبل از شرکت داوطلبان، داوران از آنها ‌آزمون عملی خواهند گرفت. ثبت‌نام تا تاریخ ۲۰ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت و متعاقبا زمان و مکان آزمون عملی به اطلاع ثبت‌نام‌کنندگان خواهد رسید. علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه برای ثبت نام می‌توانند به روابط عمومی‌معاونت امورهنری و بین‌المللی فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولی عصر(عج) مراجعه کنند.