فرشچیان به ایران نمی‌آید

نگاه سوم- روز یکشنبه موزه هنرهای معاصر تهران پس از گذشت یک هفته از برپایی دوسالانه نگارگری ایرانی، هیات داورانی را با ترکیب متفاوت نسبت به آنچه در گذشته بود، معرفی کرد. حبیب‌ا... صادقی، محمود فرشچیان، مجید مهرگان، علی اصغر معصول، محمد باقرآقامیری و محمد علی رجبی را به عنوان هیات داوران ششمین دوسالانه نگارگری ایرانی معرفی کرده است.

پیش‌تر محمدعلی رجبی، عباس جمال‌پور، مجید مهرگان، آیدین آغداشلو، جلال شباهنگی، امیر هوشنگ جزی‌زاده و فرح اصولی به عنوان هیات داوری معرفی و اعلام شده بود که همین ترکیب با محمدباقر آقامیری آثار نمایشگاه را داوری خواهند کرد.

اما روز گذشته ایسنا اعلام کرد که یک روز پیش از آغاز داوری‌های ششمین دو سالانه نگارگری ایران و اعلام نام استاد محمود فرشچیان در ترکیب هیات داوران، اما استاد فرشچیان اعلام کرد که برای داوری دو سالانه نگارگری نمی‌تواند به ایران بیاید.

این استاد نگارگر و مینیاتوریست نامی ایران که در حال حاضر در آمریکا به سر می‌برد، در این باره گفت: به خاطر کسالت جسمی، پزشکان وی را از سفر منع کرده‌اند و این منع دست کم تا دی‌ماه سال‌جاری ادامه دارد. وی ادامه داد: دعوتنامه‌ای از سوی برگزارکنندگان دوسالانه ششم نگارگری دریافت کرده است اما به این دلیل نمی‌توانم به این دعوت، پاسخ مثبت بدهم.

این هیات پس از بررسی آثار شرکت‌کنندگان در این دوسالانه سه برگزیده را معرفی و به آنها دیپلم افتخار، تندیس دوسالانه و جوایز نقدی اهدا خواهند کرد.