معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور دیروز در دیدار اعضای هیات دولت به ریاست رییس‌جمهور با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته مدیریت هزینه و صرفه‌جویی‌های خوبی در بودجه به عمل آمد و یکی از بهترین سال‌های تاریخ بودجه ای کشور بود. به گزارش ایرنا، ابراهیم عزیزی افزود: در این سال دو هزار و ۲۰ میلیارد تومان مطالبات پیش‌بینی نشده هم محقق شد که از آن جمله می توان به پرداخت یک هزار میلیارد تومان مطالبات کارکنان دولت اشاره کرد. وی در خصوص بودجه عمرانی سال ۸۹ کشور گفت: در این سال ۵/۸۶ درصد هزینه‌های عمرانی تخصیص و محقق شد. وی همچنین تشکیل صندوق توسعه ملی را عامل ایجاد اشتغال و رونق فضای اقتصادی و بهبود عملکرد بانک‌ها عنوان کرد.

عزیزی ادامه داد: برای تشکیل این صندوق کارهای مقدماتی، رویکردها و سیاست‌گذاری‌ها به انجام رسیده و در آینده نزدیک به بزرگترین منبع سرمایه‌گذاری کشور تبدیل خواهد شد. وی همچنین از پرداخت بیش از هشت میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران در سال گذشته و تسویه حساب با آنها خبر داد و از تحقق یافتن هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ماده ۶۲ خبر داد.

وی گفت: در سال گذشته برای نتیجه‌بخشی طرح‌های باقی مانده ۱۴ هزار میلیارد تومان پیش بینی شد که بخش اعظم این رقم جذب شده است. وی برنامه‌ها و رویکرد دولت را مالامال از نشاط و امیدواری دانست و ابراز امیدواری کرد، با همت این دولت برای همیشه بیکاری در کشور ریشه کن و معیشتی پایدار برای شهروندان ایرانی فراهم شود.