انتقاد لاریجانی از نحوه تنظیم بودجه عمرانی 90

رییس مجلس از ناعادلانه بودن نحوه تنظیم لایحه بودجه ۹۰ کل کشور در بخش عمرانی انتقاد کرد و از تلاش مجلس برای عادلانه کردن این بودجه‌ها خبر داد. علی لاریجانی که روز پنج شنبه به ایلام سفر کرده بود، در جلسه شورای اداری استان ایلام با اشاره به اینکه در توزیع منابع عمرانی بودجه سال ۹۰ نگاه چندان عادلانه‌ای وجود ندارد، گفت: اگرچه دولت نیز قطعا دلیل‌هایی برای تدوین بودجه به این شکل دارد، اما نشست مشترک هیات رییسه مجلس و کمیسیون تلفیق با هدف عادلانه کردن تخصیص منابع انجام گرفته و طرح‌هایی نیز در این باره تدوین شده است. به گزارش ایلنا و ایسنا، وی گفت: در صورتی که طرح مجلس برای سرمایه‌گذاری دولت در برخی پروژه‌های استان‌های محروم تصویب شود، دولت مکلف است پس از اجرای طرح‌های عمرانی با اعتبار دولتی آنها را به بخش خصوصی واگذار کند. لاریجانی توسعه همه جانبه ایلام را از دغدغه‌های مجلس هشتم عنوان کرد و ادامه داد: قانون برنامه‌پنجم توسعه لزوم تدوین و اجرای طرح آمایش سرزمین را تسریع کرده است و با اجرای این طرح در توزیع عادلانه منابع ملی و توسعه بخش‌های مختلف‌عمرانی، کشاورزی و صنعتی استان‌های محروم شاهد تغییراتی خواهیم بود. وی با تاکید بر پایداری اقتصادی و اشتغال پایدار به عنوان راهکار برون رفت ایلام از وضعیت کنونی تصریح کرد: شاخص ترقی استان ایلام در ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در قیاس با سایر استان‌های کشور در حد انتظار نبوده است.

آمریکا غلط می‌کند بخواهد ایران را به هم بریزد

رییس مجلس همچنین در یادواره سرداران و ۱۲۰۰ شهید شهرستان ایلام گفت:‌ ۳۲ سال از انقلاب ملت ایران می‌گذرد و ملت ایران با اخراج دیکتاتور، حکومت مردم سالار را در کشور به وجود آورده که شاخصه دینی آن برجسته است. اما آمریکایی‌ها از روز اول با ما در ستیز بودند، امروز هم در مورد موضوع هسته‌ای با مردم و مسوولان و قوای سه‌گانه در ستیز هستند، به گونه‌ای که وزیر امور خارجه آمریکا با تمام وقاحت می‌گوید که پول گذاشتیم تا داخل ایران به هم بریزد. شما غلط کرده‌اید که بخواهید داخل ایران را به هم بریزید.

او افزود: ملت ایران حول تفکر اسلامی، با غیرت دینی و با وجود پیشوایی همچون مقام معظم رهبری، با یکدیگر هماهنگ هستند. لاریجانی همچنین گفت: غربی‌ها با صراحت عنوان می‌کنند که نگران هستند که تحولات منطقه به سمتی نرود که ۳۲ سال پیش در ایران طی شد. البته از حالت غضبناک آمریکایی‌ها در چند روز اخیر که حرف‌های گنده‌تر از خود نسبت به ایران زده می‌توان متوجه شد که آن‌ها منشا و کانون این تحولات را درست تشخیص داده‌اند. وی تاکید کرد:‌ ما با صراحت از قیام ملت‌های منطقه دفاع می‌کنیم و از راهی که شهدای منطقه دنبال می‌کنند حمایت می‌نماییم، چون این راه آزادگان است.