سایت تابناک وابسته به محسن رضایی گزارش داد: در پی اقدام اخیر بانک مرکزی در رد صلاحیت کردن هشت مدیر عامل بانک‌های دولتی کشور، وزارت اقتصاد به این اقدام بانک مرکزی شدیدا اعتراض کرده است. به گزارش «تابناک»، وزارت اقتصاد در نامه‌ای به مدیر عامل بانک مرکزی به این اقدام بانک مرکزی اعتراض کرده و خواستار اصلاح این رویه بانک مرکزی شده است.

در بخشی از این نامه آمده است: عدم تایید صلاحیت مدیران بانکی که در جامعه رسانه‌ای هم منجر به فضای تاسف‌باری شده است، در حالی است که کشور در اوضاع و شرایط ویژه‌ای است، فشارهای ناصواب داخلی، کمبود نقدینگی و تقاضای پول، انتظار دولت خدمتگزار از بانک مرکزی به عنوان متولی شبکه بانکی کشور و بازوی قدرتمند دولت، همسویی و همراهی در تحقق سیاست‌های کلان اقتصادی و مصلحت‌اندیشی هوشمندانه است؛ بنابراین ضمن اعلام نارضایتی از شبهه‌افکنی انجام شده نظر جنابعالی را به توقف روند خبرسازی اخیر آن بانک جلب می‌کند.

در پایان این نامه نیز آمده است، طبق نص صریح قانون حق انتخاب و تایید مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک‌های دولتی به بانک مرکزی واگذار نشده است. از این رو، انتظار می‌رود ضمن توقف هر چه سریع‌تر اقدامات مشابه که به تخدیش مصلحت عالیه نظام در این شرایط حساس می‌انجامد به نحو مقتضی نسبت به رفع سوءاثرات عمومی و شبهات ایجادی، دستور لازم را صادر فرمایید.