آمارها با واقعیت تطابق ندارد

بسیاری از جوانان با تحصیلات بالا به ما مراجعه می‌کنند و تقاضای شغل می‌کنند، اما ما نمی‌توانیم برای آنها کاری انجام دهیم که این مساله جای تاسف دارد مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از عدم تطابق آمارها با واقعیات از دولت خواست که از کنار بی‌حجابی ساده عبور نکند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح جمعه در خطبه‌های نماز عید سعیدفطر که در حرم حضرت معصومه‌(س) برگزار شد با بیان اینکه امیدوارم در کنار شعارها به واقعیات نیز اهمیت داده شود از دولتمردان خواست تا تکروی را رها کنند و به نصیحت‌های رهبری توجه داشته باشند؛ چرا که این مساله موجب صدمات فراوانی برای جامعه و خود آنها خواهد شد.

مکارم با انتقاد از عدم تطابق آمارها با واقعیات گفت: دائما آمارهای مربوط به کاهش تورم ارائه می‌شود؛ اما این برخلاف چیزی است که مردم با چشم خود می‌بینند.

وی افزود: وقتی آمارها با واقعیات تطابق نداشته باشند، مردم به واقعیت بدبین نمی‌شوند، بلکه اعتماد خود را به آمارهای دولتی از دست می‌دهند.

مکارم با بیان اینکه مشکل گرانی و بیکاری اسباب دردسر مردم شده است، گفت: بسیاری از جوانان با تحصیلات بالا به ما مراجعه می‌کنند و تقاضای شغل می‌کنند، اما ما نمی‌توانیم برای آنها کاری انجام دهیم که این مساله جای تاسف دارد. وی در ادامه به رعایت حجاب توصیه کرد و گفت: یکی از عوامل افزایش طلاق همین بی‌حجابی است که منجر به آسیب‌های فراوان اجتماعی می‌شود.

مکارم ابراز کرد: همه از دولت می‌خواهند از کنار این مساله ساده عبور نکند؛ چرا که موجب لطمات فراوانی به کیان اسلام و خانواده خواهد شد.

این مفسر قرآن کریم از آمار بالای پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری‌ها انتقاد کرد و گفت: متاسفانه تعداد پرونده‌هایی که به دادگستری‌ها ارجاع می‌شوند بسیار بالاتر از متوسط جهانی است و بهتر است مردم اجازه ندهند مشکلات ساده به پرونده‌های قطور تبدیل شود.

وی از رسانه‌ها خواست تا مردم را به حل اختلافاتشان به صورت کدخدامنشانه ترغیب کنند و جوانان و خانواده‌ها را نیز به احترام بیشتر به یکدیگر دعوت نمایند.