حلزون؛ بهترین فیلم کوتاه سال

نگاه سوم - سومین جشن مستقل فیلم کوتاه شامگاه پنج شنبه ـ ۱۸ شهریور ماه ـ با حضور عباس کیارستمی، ناصر تقوایی، عباس گنجوی و جمعی از سینماگران کشورمان در تالار ایوان شمس برگزار شد. فرهاد توحیدی، دبیر چهاردهمین جشن خانه سینما در ابتدای این مراسم به صحبتی کوتاه پرداخت و مطلب خود را این گونه آغاز کرد: «باد ما را خواهد برد؟» .... فکر نمی‌کنم.

وی همچنین با اشاره به تعداد فیلم‌های کوتاه ارسال شده به جشن فیلم کوتاه و تعداد اعضای هیات‌های انتخاب و داوری این بخش گفت: ارائه‌ این آمارها بیشتر به درد بیلان کاری ادارات می‌خورد و ما هم به آن کاری نداریم و به شخصه ترجیح می‌دهم به زندگی ۶۴۸ فیلمسازی که برای این جشن فیلم فرستاده‌اند و ۴۰ روز که صرف انتخاب و داوری این فیلم‌ها شده است، فکر کنم.

در ادامه در بخش بهترین فیلمنامه، شادمهر راستین دیپلم افتخار این بخش را به کریم لک‌زاده، نویسنده فیلم کوتاه «لواسان ــ تجریش‌» اعطا کرد. محمدرضا دل‌پاک هم دیپلم افتخار بهترین صدا را به مهرشاد ملکوتی صدابردار فیلم کوتاه «رادیولوژی یک پرتره» اعطا کرد.در بخش بهترین تصویربرداری هم سعید پور اسماعیلی به اعطای جایزه این بخش پرداخت و دیپلم افتخار تصویر را برای فیلم «حلزون» به محسن رسولی اعطا کرد.محمد رسولی هم پس از دریافت دیپلم افتخار از هیات داوران و علی محمد قاسمی برای تمام آنچه طی این سال‌ها آموخته است، تشکر کرد.

اما تندیس‌های جشن فیلم کوتاه امسال هم به ترتیب به بخش‌های بهترین تدوین، بهترین کارگردانی فیلم تجربی و داستانی و بهترین فیلم تعلق گرفت.

در بخش بهترین تدوین مهرداد اسکویی تندیس بهترین تدوین را برای فیلم کوتاه «رادیولوژی یک پرتره» به میثم صمدی بهرامی تقدیم کرد و صمدی بهرامی هم به هنگام دریافت این جایزه از امیر توده روستا، کارگردان این فیلم تشکر کرد. در ادامه این مراسم، سیف‌اله صمدیان تندیس بهترین کارگردانی تجربی را برای فیلم کوتاه «منها» به کاظم ملایی اعطا کرد و ملایی هم پس از دریافت این جایزه از تمام عوامل فیلم خود تشکر کرد.

در بخش بهترین کارگردانی داستانی هم امیر شهاب رضویان روی سن رفت و پس از دعوت از امید روحانی تندیس این بخش را به آزاد محمدی، کارگردان فیلم کوتاه «حلزون» اعطا کرد. برای اهدای جایزه بهترین فیلم کوتاه هم محمدمهدی عسگرپور، مدیرعامل خانه سینما روی سن رفت و پس از تبریک عید سعید فطر این جایزه را به فیلم «حلزون» به کارگردانی آزاد محمدی اعطا کرد. آزاد محمدی هم از بازیگران فیلمش که کار در شرایط سخت فیلم او را قبول کرده بودند، تشکر کرد.