معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران از پیشنهاد تغییر ساعات ادارات به جای مدارس به شورای‌عالی ترافیک خبر داد و گفت: پیشنهاد ما این است که ساعت آغاز فعالیت ادارات بین ۶ تا ۱۰ صبح تقسیم شود. به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر هاشمی تشکری در مراسم امضای توافقنامه ساماندهی سرویس مدارس که صبح دیروز در آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد در پاسخ به اینکه سرانجام تغییر ساعت مدارس چه شد گفت: این پیشنهاد به دلیل ایجاد مشکلاتی برای والدین کارمند متوقف شد و طرح جامع تری را ارائه دادیم. وی ادامه داد: به همین دلیل ما سناریو دیگری را مبنی بر اینکه ساعت شروع کار ادارات بر حسب ضرورت منطقی بین ۶ تا ۱۰ صبح تقسیم شود به شورای‌عالی ترافیک پیشنهاد دادیم.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: البته ترافیک تهران تنها با تغییر ساعت ادارات و مدارس بهبود نمی‌یابد و موارد دیگری همچون افزایش حمل‌ونقل عمومی، توجه به خدمات الکترونیک و...نیز باید فراهم شود که دولت باید در این زمینه اقدام کند.

هاشمی تشکری درباره اینکه آیا طرح دوم برای کاهش ترافیک در ابتدای مهرماه اجرا می‌شود، گفت: این موضوع مشخص نیست و شورای‌عالی ترافیک باید شرایط آن را تا آغاز سال تحصیلی فراهم کند.