تجدیدنظر در بازداشتگاه‌ها در راستای تامین حقوق شهروندی

نیروی انتظامی در تهران، خوزستان و مشهد به طور دائم در حال آماده‌باش هستند

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اجرای طرح تامین حقوق شهروندی در این نیرو گفت: کلیه بازداشتگاه‌های کشور در قالب این طرح، مورد تجدید نظر قرار می‌گیرند. به گزارش خبرگزاری مهر از اهواز، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه سفر به خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هدف اساسی اجرای طرح تامین حقوق شهروندی بر محور تکریم ارباب رجوع است و در این راستا به زودی کلیه بازداشتگاه‌های کشور و اماکنی که مردم با آن ارتباط دارند مورد تجدید نظر قرار می‌گیرد و در برخی اماکن در صورت نیاز دوربین کار گذاشته می‌شود و تجهیزات مورد نیاز در آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قصد داریم مردم را در صحنه نگه داریم

فرمانده نیروی انتظامی کشور همچنین تصریح کرد: حوادث پس از انتخابات را اگر از ناحیه‌ای دیگر مورد بررسی قرار دهیم متوجه می‌شویم این اتفاقات با وجود تمام هزینه‌هایی که برای نظام داشت، دستاوردهای خوبی برای ما به همراه داشت؛ چرا که متوجه خلاء‌های خود در این زمینه و شناسایی سرانگشتان دشمن در خارج و داخل کشور شدیم.وی افزود: مردم هم به درستی در این اتفاقات به آگاهی دست یافتند و با حضور خود باعث شدند کلیه مشکلات حل شود و بسترهای بحران‌آفرین با حضور آنها خنثی شد برای همین ما قصد داریم با برنامه‌ریزی‌هایی، مردم را در صحنه نگه داریم تا آنها خود حافظ منافع کشور باشند.به گزارش ایسنا، همچنین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حوادث سال گذشته گفت: می‌شد از ابتدای این قائله و فتنه با شدت عمل برخورد کرد و شاید در مدت کوتاه‌تری موضوع در ظاهر حل می‌شد، اما تلاش شد با حوصله و خویشتنداری در بخش انتظامی و امنیتی تنها موضوع را مهار کنیم تا گسترش نیابد.

بسترهای بحرانی توان ظهور و بروز ندارد

وی افزود: پس از گذشت یک سال از این فتنه نیز به‌رغم این که همه مراکز فتنه در داخل و خارج بسیج شده بودند که مشکل ایجاد کنند حتی موفق نشدند که جمع چند نفره را تشکیل دهند. علت این است که بسترهای بحرانی که فتنه‌گران روی آنها حساب می‌کردند یا از بین رفته یا به شدت تضعیف شده و توان ظهور و بروز ندارد. وی افزود: تهران، خوزستان و مشهد شهرها و استان‌هایی هستند که نیروی انتظامی هیچ گاه در این مناطق تعطیلی ندارد و به طور دائم آماده باش است، این نیرو در استان خوزستان نیز با وجود شرایط سخت خدمتی و گرمای هوا به دلیل حجم بالای مسافر و شرایط خاص استان به طور دائم در آماده باش

به سر می‌برد که جای تشکر دارد.