معاون نوسازی و تحول اداری معاون توسعه‌ مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور اعلام کرد به احتمال زیاد طی یک ماه آینده، موضوع انتقال سازمان‌ها و دستگاه‌ها از تهران به شهرستان‌ها عملیاتی می‌شود. به گزارش ایسنا، احمد بزرگیان با بیان اینکه براساس آیین‌نامه انتقال کارمندان از تهران، این آیین‌نامه از ابتدای سال جاری قابلیت اجرایی پیدا کرده است، گفت:‌ هر دستگاهی که بخواهد این آیین‌نامه را اجرا کند، می‌تواند هر زمان کار اجرا را آغاز کند و برای آن محدودیت زمانی وجود ندارد. وی با بیان اینکه وزارت مسکن اعلام کرده برای واگذاری زمین در بعضی شهرستان‌ها و نیز واگذاری مسکن مهر برای کارمندان انتقالی آمادگی لازم دارد، افزود: بانک‌ها نیز اعلام کرده‌اند برای پرداخت تسهیلات در این زمینه مشکلی ندارند.

وی با اشاره به اینکه بررسی اطلاعات متقاضیان در پایگاه اینترنتی و تطبیق آن با نیازهای شهرستان‌های اعلام شده توسط آنها در حال انجام است، ادامه داد: در حال حاضر استان‌ها با یک کلمه عبور و رمز، طیف کارمندانی را که داوطلب رفتن به استانشان هستند، در دسترس دارند و مشخص است که هرکس در کدام سازمان و کدام شهر تقاضای انتقال داده است، بنابراین استانداران باید پیگیر این تقاضاها باشند تا انتقالات انجام شود.

بزرگیان با تاکید براینکه ثبت نام افراد در پایگاه اینترنتی، اولین مرحله انتقال آنها است، گفت:‌ کار انتقال را سازمان مربوطه باید انجام بدهد و سازمان‌ها در روال طبیعی انتقال کارکنان از تهران به شهرستان‌ها فعالیت اصلی را بر عهده دارند. البته ما نیز با استفاده از پایگاه اینترنتی موجود، این اقدام را رصد می‌کنیم.