پروازهای ایران به اروپا از سر گرفته شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد پروازهای ایران به قاره اروپا از دیروز صبح(چهارشنبه) از سرگرفته شده است. رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با مهر گفت: نظر به اعلام ایکائو مبنی بر امن بودن فضای اروپا برای انجام پروازها، پروازهای شرکت‌های مختلف هواپیمایی در دنیا به این قاره از سر گرفته شده است. وی افزود: در این راستا، پروازهای ایران به اروپا از سر گرفته شده، به طوری که شش پرواز ورودی و خروجی از تهران به اروپا و بالعکس به شهرهای وین، فرانکفورت و رم صورت گرفته است.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، از این تعداد، سه پرواز توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی‌ایران و سه پرواز نیز توسط شرکت‌های هواپیمایی خارجی انجام شده است. وی همچنین اظهارداشت: با توجه به زیان سنگین شرکت‌های هواپیمایی از بحران خاکستری اروپا، مطرح شده است که «ایکائو» به طور مستقیم بر ایمنی فضایی کشورهای اروپایی نظارت می‌کند. از پنج‌شنبه هفته گذشته و در پی فعالیت‌های آتشفشانی در ایسلند و پراکنده شدن آن در آسمان اروپا، پروازهای شرکت‌های هواپیمایی در این قاره به حالت تعلیق درآمد.

براساس برآوردهای صورت گرفته، بحران خاکستری در اروپا روزانه حدود ۲۰۰ میلیون دلار به شرکت‌های هواپیمایی جهان خسارت وارد کرده است.