کمیسیونر بیمه‌ایالت کالیفرنیای آمریکا، شرکت‌های بیمه‌ این ‌ایالت را تحت فشار گذاشت تا از سرمایه‌گذاری در‌ایران اجتناب کنند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، شرکت‌های بیمه آمریکایی مستقر در کالیفرنیا تاکنون مبالغی زیادی در بخش‌های مختلف در ‌ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند و از همین رو کمیسیونر بیمه ‌ایالت کالیفرنیا در تلاش است تا به هر نحو ممکن ‌این شرکت‌ها را از ادامه ‌این روند منصرف کند. استیو پویزنر کمیسیونر بیمه‌ایالت کالیفرنیای آمریکا گفت‌: از ‌این شرکت‌ها می‌خواهم تا به صورت داوطلبانه لیست سرمایه‌گذاری‌های خود در ‌ایران را به دفتر من اعلام کرده و سپس در مسیر قطع ‌این سرمایه‌گذاری‌ها حرکت کنند. ‌این شرکت‌ها ۱۲۰ روز فرصت دارند تا ‌این اقدامات را انجام دهند، در غیر ‌این صورت ما از زور استفاده می‌کنیم و ممکن است حتی این شرکت‌ها را جریمه نیز بکنیم.

به نوشته آسوشیتدپرس، پویزنر در پی‌صدور برگ احضاریه برای شرکت‌هایی است که هنوز لیست سرمایه‌گذاری‌های خود در کشورهای دیگر را به اطلاع دفتر وی نرسانده‌اند.

پویزنر که برای نامزد شدن در انتخابات آتی فرمانداری کالیفرنیا تلاش می‌کند اقداماتی را برای همراه کردن شرکت‌های بیمه سایر ‌ایالت‌های آمریکا با ‌این تصمیم خود انجام داده است.

در همین رابطه کوین مک کارتی کمیسیونر بیمه ایالت فلوریدا اعلام کرد که در حال رایزنی با شرکت‌های بیمه است تا بداند که آیا امکان راه‌اندازی سیستم واحد کشوری همانند آنچه در کالیفرنیا در حال انجام است، وجود دارد یا خیر.

این در حالی است که در ماه گذشته نیز کمیته بانکداری سنای آمریکا به اتفاق آرا بسته تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ‌ایران را با هدف اعمال تحریم‌های بیشتر و به زعم خود برای مجبور کردن کشورمان به چشم پوشی از حقوق مشروع هسته‌ای خود تصویب کرد.همچنین مجلس سنای آمریکا در تاریخ ۲۴‌مهر ماه سال جاری در ادامه سیاست‌های ضد‌ایرانی خود طرح ممنوعیت صادرات سوخت به ‌ایران را تصویب و آن را به کاخ سفید ارسال کرد.