فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تاخیر در تحویل سامانه‌های موشکی S-۳۰۰ از سوی روسیه به دلیل فشاری است که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به روسیه می‌آورند. سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» در حاشیه همایش ملی شکوه هجرت در جمع خبرنگاران درباره تاخیر در تحویل سامانه‌های موشکی S-۳۰۰ از سوی روسیه گفت: توضیح داده‌اند و گفته‌اند این کار دارد انجام می‌شود و تاخیر به دلیل فشاری است که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به روسیه می‌آورند. به گزارش سایت فرارو فرمانده کل سپاه افزود: روس‌ها معذوراتی در این خصوص دارند چون تحریم نظامی آمریکایی‌ها علیه ایران تحریم جدی است و تاخیر به این دلیل است و روس‌ها مشکلی ندارند.

بسیج با مهر نظامی نمی‌توانست فعالیت‌ سیاسی انجام دهد

همچنین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: با مهر نظامی که بر پیشانی بسیج خورده بود بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و... نمی‌توانست صورت بگیرد که با تدبیر اخیر مقام معظم رهبری بستر و زمینه آن فراهم شد تا بتوان گام‌های بلندتر برای انقلاب برداشت.

به گزارش ایلنا، سرلشگر محمدعلی جعفری در همایش شکوه، هجرت همکاری‌های دولت نهم را نیز در پیشبرد اهداف بسیج سازندگی بسیار زیاد دانست و گفت: امروز فرصت خوبی پیش روی ماست که باید استفاده بیشتری از آن به عمل آوریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز نام مجموعه بسیج از نیروی مقاومت به سازمان بسیج مستضعفین تغییر یافته است، اظهار داشت: این تغییر به دنبال همان شرایط تهدید و ضرورت‌های امروزی انقلاب است ، اما از طرف دیگر از آنجا که عبارت نیرو یک اصطلاحی است برای مجموعه‌های نظامی به کار می‌رود و تشابهی با نیروهای نظامی به وجود می‌آورد بنابراین با تدبیر مقام معظم رهبری در سال ۸۷ بسیج نظامی با بسیج غیرنظامی جدا شدند.

فرمانده کل سپاه افزود: دستورگیری، ‌امربری، نوع عمل و سازماندهی در هر یک از این دو متفاوت است که یک بسیجی می‌تواند در هر دو حالت نیز حضور داشته باشد. زمانی به عنوان یک غیرنظامی، و در هنگام ضرورت یک بسیجی نظامی در لباس نظامی حاضر شود.

وی افزود: بخش نظامی قرار است با نیروی زمینی سپاه بیشتر کار کرده و خود را برای دفاع سخت از نظام که البته فعلا در اولویت نیست، آماده کنند.