خبرگزاری مهر نوشت: آخرین خبرها درباره تغییرات احتمالی در قوه قضائیه حاکی از آن است که اکثر معاونان رییس جدید قوه قضائیه انتخاب شده‌اند و البته این افراد از بین کسانی برگزیده شده‌اند که سابقه فعالیت قضایی مثبت را در کارنامه خود دارند. به گزارش مهر، شنیده‌ها حاکی ازآن است که حجت‌الاسلام صادق لاریجانی، عضو فعلی فقهای شورای نگهبان، که تا چندی دیگر به عنوان رییس جدید قوه قضائیه و جانشین آیت‌الله سید محمود‌هاشمی شاهرودی معرفی خواهد شد، تغییراتی را برای آغاز به کار خود در دستگاه قضایی برای مدیران فعلی قوه قضائیه در نظر گرفته است به گزارش مهر در این زمینه برخی شواهد از این موضوع حکایت دارد که حجت‌الاسلام دری نجف آبادی از دادستانی کل کشور خداحافظی کرده و احتمالا به عنوان یکی از اعضای فقهای شورای نگهبان معرفی شود. همچنین حجت‌الاسلام علیزاده، معاون اداری و مالی قوه قضائیه از دیگر مسوولان دستگاه قضایی است که شنیده شده است قصد دارد به همراه آیت‌الله ‌هاشمی شاهرودی به مشهد مقدس عزیمت کند. از سوی دیگر سعید مرتضوی، دادستان تهران نیز در صورت رفتن از قوه قضائیه به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی وزارت دادگستری در دولت دهم مطرح خواهد بود و حجت‌الاسلام صدیقی نیز از دیگر مسوولانی خواهد بود که از دستگاه قضایی خداحافظی می‌کند.

در این بین شنیده شده است که معاونت اولی قوه قضائیه در دوران آینده دستخوش تغییر خواهد شد و حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی، معاون اول آیت الله‌هاشمی شاهرودی به عنوان دادستان کل کشور و جایگزین حجت‌الاسلام قربانعلی دری نجف‌آبادی معرفی خواهد شد.

تاکنون اصلی‌ترین گزینه مطرح شده برای جانشینی رییسی در سمت معاون اولی در قوه قضائیه حجت‌الاسلام نکونام، نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی است و در غیر این صورت، حجج الاسلام مصطفی پور محمدی و غلامحسین محسنی اژه‌ای به عنوان دیگر گزینه‌ها مطرح هستند. البته مصطفی پور محمدی در صورتی که به عنوان معاون اول انتخاب نشود، همچنان به عنوان رییس سازمان بازرسی کل کشور مشغول به کار خواهد بود.

یکی دیگر از جا‌به‌جایی‌هایی که در قوه قضائیه اتفاق خواهد افتاد آغاز به کار حجت‌الاسلام رازینی به عنوان رییس دیوان عالی کشور خواهد بود. وی در حال حاضر رییس دیوان عدالت اداری است.

همچنین همانطور که پیش از این نیز مهر در خبری از احیای معاونت اجرایی قوه قضائیه همزمان با آغاز به کار صادق لاریجانی در دستگاه قضایی خبر داده بود، محمد جهرمی، وزیر کار دولت نهم با خداحافظی از سمت خود در قوه مجریه، به عنوان معاون اجرایی قوه قضائیه آغاز به کار خواهد کرد.

در عین حال برخی خبرها حاکی از آن است که عباسعلی کدخدایی و میر محمد صادقی، سخنگوی پیشین قوه قضائیه از دیگر افرادی هستند که در دستگاه قضایی مشغول به کار خواهند شد.