رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: به دنبال اجرای موفق طرح انضباط اجتماعی در مناطق ۳ و ۱۲ شهرداری تهران، از هفته آینده اجرای این طرح در منطقه ۶ شهرداری پایتخت آغاز می‌شود. سرهنگ «هادی‌هاشمی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برخورد با پارک دوبله، توقف در محل‌های غیرمجاز، ممانعت از ورود وسایل نقلیه غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد و برخورد با رانندگان وسایل نقلیه و موتورسیکلت متخلف در این محدوده از برنامه‌های پلیس راهور تهران در اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: اکنون با اجرای طرح انضباط اجتماعی در دو منطقه ۳ و ۱۲ تهران میزان تخلفات رانندگی به خصوص پارک در محل‌های غیر مجاز و دوبله کاهش چشمگیری یافته و تردد در معابر این مناطق تسهیل شده است.

این طرح با محوریت انضباط ترافیکی و دیگر اقدامات انتظامی در منطقه ۶ شهرداری تهران به اجرا گذاشته می‌شود و با تخلفات ساکن از جمله توقف ممنوع و دوبله و سد معبر برخورد و از تردد پراکنده عابران پیاده از عرض معابر نیز جلوگیری می‌شود. «برخورد با توقف، پارک و تجمع خودروها در مقابل واحدهای تجاری، نمایشگاه‌های اتومبیل، فروشگاه‌های مواد غذایی و تبدیل پارک‌های اختصاصی سازمان‌ها و واحدهای تجاری از جمله اهداف این طرح است.»

طرح انضباط اجتماعی از هفته آینده در منطقه شش شهرداری تهران به مرحله اجرا گذاشته می‌شود که در این ارتباط برنامه‌های پلیس در حوزه انتظامی، انضباطی، سد معبر و برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و جمع آوری مواد فروشان با حضور واحدهای تخصصی پلیس به مرحله اجرا در می‌آید.