تغییر «دانش جعفری» و «پور محمدی» قطعی شد

غلامحسین الهام: آقای رییس‌جمهور روز یکشنبه به من گفتند که با دو تن از همکاران خود در دولت شخصا صحبت کرده و از آنان خواسته‌اند در جای دیگری به دولت کمک کنند و بر همین اساس در وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی‌ و کشور جابه‌جایی انجام خواهد شد. وزیران اقتصاد و کشور تغییر می‌کنند

الهام: از تغییر وزرا بی‌اطلاع بودم

دنیای اقتصاد - در پی حدس‌ و ‌گمان‌های بسیار برای تغییر ۴وزیر دولت و پس از تایید تلویحی احمدی‌نژاد در یادداشتی در سایت شخصی‌اش در خصوص تغییر کابینه سرانجام روز گذشته غلامحسین الهام سخنگوی دولت و وزیر دادگستری، تغییر وزیران دولت نهم را تایید و از تغییر دو وزیر کشور و اقتصاد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، الهام که اکنون به همراه هاشمی شاهرودی در سفر رسمی به قطر به سر می‌برد درخصوص تغییراتی که در کابینه انجام خواهد شد، گفت: آنچه اکنون قطعی است اراده تغییر در دو وزارتخانه است که رییس‌جمهوری روز یکشنبه به من اطلاع دادند و گفتند که با دو تن از همکاران خود در دولت شخصا صحبت کرده و نظر خود را با آنان در میان گذاشته‌اند و از آنان خواسته‌اند در جای دیگری به دولت کمک کنند.

وی سپس درخصوص وزیران تغییری گفت: در وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و کشور جابه‌جایی انجام خواهد شد و ان‌شاءا... از خدمات این همکاران عزیز دولت در جای دیگری استفاده می‌شود.

الهام اما درباره جایگزینان این دو وزیر اظهار بی‌اطلاعی کرد و توضیح داد: این از اختیارات رییس‌جمهوری است که سرپرست تعیین کند و تا زمان معرفی وزیر جدید به مجلس من هم نمی‌دانم چه کسی معرفی خواهد شد.

سخنگوی دولت سپس درخصوص اظهار بی‌اطلاعی خود درباره تغییر وزیران و اینکه آن را دروغ سیزده خوانده بود، تصریح کرد: بنده اصلا در آن مصاحبه واژه دروغ سیزده را به کار نبردم بلکه براساس متن پیاده شده از نوار که در دسترس خبرنگاران هم هست، گفتم: «خاصیت تعطیلی طولانی‌مدت رسانه‌ها در این تعطیلات پیدا کردن سوژه‌های لابد داغ بعد از تعطیلات است و رسانه‌ها هم نیاز به استراحت خوبی داشتند. ولی بالاخره سکوت طولانی‌مدت منجر به سوژه‌یابی مناسب هم می‌شود، به‌خصوص سیزدهم که تعطیل بود و بالاخره باید سناریوی سیزدهی روز هفدهم منتشر بشود و من از فضای پوشش رسانه‌ای این خبر در آغاز کار دولت در سال جدید تعجب کردم.»

وی ادامه داد: بعد از آن یکی از خبرنگاران در میان حرف من پرید و بلند گفت: دروغ سیزده بوده و در خبر برخی‌ها این کلمه را به نقل از من گفتند. الهام آن گاه افزود: بنده تا روز یکشنبه از این تغییرات اطلاعی نداشتم، هرچند خبر احتمال تغییرات در برخی سایت‌ها از روز پنجشنبه منتشر شده بود ولی در جلسه طولانی روز پنج‌شنبه هیات‌دولت و استانداران که از صبح تا بعد از ظهر ادامه داشت همه آقایانی که در مورد آنها شایعه مطرح بود به طور فعال حضور داشتند و حتی آقای دانش‌جعفری در آن جلسه ضمن ارائه گزارشی از سرمایه‌گذاری در کشور، برنامه‌های وزارت اقتصاد را برای هماهنگی و کمک به استان‌ها جهت جذب بیشتر سرمایه‌گذاری تشریح کردند که به این موضوع در مصاحبه هم اشاره کردم.به گفته وزیر دادگستری وی صبح روز شنبه تلاش کرده تا رییس‌جمهوری را به روال سایر روزها که نشست خبری دارد ملاقات کند که وی شرکت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت را در برنامه داشته و ملاقات و گفت‌و‌گوی تلفنی هم میسر نشده‌است.

تغییرات کابینه در راه است

گفتنی است پیش از انتشار مصاحبه سخنگوی دولت، مشاور ارشد رییس‌جمهوری نیز از ایجاد تغییراتی در کابینه طی سه - چهار روز آینده خبر داده بود.

مجتبی ثمره هاشمی‌ در حاشیه جشن روز فن‌آوری هسته‌ای در پاسخ به سوالی، مبنی بر این‌که رییس‌جمهوری طی یادداشتی اعلام کرده‌اند تغییر و تحولات در کابینه در راستای نوآوری است، آیا قرار است با توجه به این صحبت تغییری در کابینه ایجاد شود، گفت: وقتی این مطلب را در یادداشت شخصی خود رییس‌جمهوری هم خوانده‌اید؛ چرا از من سوال می‌کنید.

وی در برابر اصرار خبرنگاران مبنی بر این‌که آیا تغییری در راه است یا نه؟ گفت: بالاخره تغییراتی در راه است.

خبرنگاران به تکذیب خبر تغییرات از سوی سخنگوی دولت و در عین حال یادداشت رییس‌جمهوری و نام بردن از جانشین‌های احتمالی در تغییرات از سوی برخی منابع خبری اشاره کردند که مشاور ارشد رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم در سه - چهار روز آینده موضوع کاملا مشخص می‌شود. ثمره هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا این تغییرات در حوزه وزرای اقتصادی است یا وزرای سیاسی گفت: تا چند روز آینده صبر کنید.