بازداشت یک مقام دولتی در مازندران+ جزئیات

دادستانی مازندران روز چهارشنبه اعلام کرد: مدیرکل منابع طبیعی مازندران-ساری در مدت مدیریت خود بر منابع طبیعی مازندران، تخلف های فراوانی با رویکرد "واگذاری منابع ملی" و دادن انواع موافقت های شفاهی و چراغ سبزهای غیرقانونی به متخلفان، زمین خواران و افراد صاحب نفوذ و سرمایه داران جنگل خوار را در کارنامه خود ثبت کرد که قطع درختان و نهال های جنگل الیمالات نور، تلاش برای محقق شدن زمین‌خواری فرح آباد ساری و جا دادن عرصه فوق در قالب اراضی مستحدثه ساحلی با بهانه اجرای طرح گردشگری؛ نابودی درختان و تخریب خاک هیرکانی در "پارک جنگلی بزچفت" تنها نمونه هایی کوچک از تخلف های فوق هستند.

استان مازندران حدود ۲ میلیون و چهار هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند.در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در آنها سالانه بیش از هفت میلیون تن محصول تولید می شود. این استان در تولید ۱۵ نوع از محصولات کشاورزی و باغی هم رتبه اول تا سوم کشور را دارد ، ظرفیت این شرایط در حالی است که تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی در مازندران همچنان از چالش‌های مهم این استان محسوب می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.