معاون وزیر امور خارجه در مورد زمان مذاکرات آتی ایران و آمریکا بر سر موضوع عراق گفت: چون این بحث فعلا به تعطیلات پایان سال میلادی برخورد کرده، هنوز زمان این مذاکرات نهایی نشده است. محمدرضا باقری، معاون عربی - آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با ایسنا، با رد این ادعا که ایران در مورد مذاکرات سه جانبه با آمریکا و عراق تعلل می‌کند، گفت: آمریکایی‌ها از ما درخواست کردند که دور جدید مذاکرات را با ما داشته باشند و ما از آنها خواستیم که علاوه‌بر اینکه این درخواست از طرف مقام‌های عراقی مطرح می‌شود، به صورت رسمی از سوی سفارت سوییس در تهران نیز به ما ابلاغ شود.

وی ادامه داد: بعد از مدتی سفارت سوییس این مساله را طی یادداشتی ابلاغ کرد و ما هم در یادداشت متقابلی اعلام کردیم که موضوع را بررسی و نظرمان را در این خصوص اعلام می‌کنیم.

باقری با تاکید بر اینکه هیچ بحث دست‌اندازی و طولانی کردن مساله مدنظر ایران نبوده است، تصریح کرد: طبیعی است که ایران مایل است وقتی موضوعی درخواست می‌شود به صورت رسمی نیز اعلام شود.

وی افزود: ایران مایل است محتوای مذاکرات و دستور کار آن به طور دقیق مشخص شود و طرف مقابل نیز دیدگاه‌هایش را به طور روشنی ارائه کند؛ لذا اگر دستور کار برای ایران به طور کامل روشن شود بر روی زمان مذاکرات توافق خواهیم کرد.

معاون وزیر خارجه تاکید کرد: چون به تعطیلات پایان سال میلادی برخورد کرده‌ایم؛ لذا هنوز زمان این مذاکرات نهایی نشده است.