بلیت قطار بخرید، کشتی سوار شوید
گروه راهنما- برای کسانی که به یک مسافرت خاطره‌انگیز فکر می‌کنند سفر با قطار زیبایی‌های خاص خودش را دارد.

قطار تهران- استانبول عصر پنج‌شنبه تهران را به مقصد استانبول ترک می‌کند، حدود ۷۰ ساعت در راه است و روز یکشنبه وارد استانبول می‌شود.
زنجان، تبریز، و سلماس شهرهایی هستند که در آنها مسافران اجازه پیاده و سوار شدن دارند. در تبریز تشریفات گمرکی، در سلماس کنترل نهایی و مهر کردن گذرنامه‌ها صورت می‌گیرد. سپس قطار با عبور از ایستگاه مرزی رازی در ایستگاه کاپیکسوی ترکیه توسط ماموران برای بررسی مدارک گمرک ترکیه متوقف می‌شود. ایستگاه‌های بعدی وان و اسکله وان هستند. در اسکله وان مسافران سوار کشتی می‌شوند و پس از یک مسافرت 5 ساعته با کشتی بر روی دریاچه وان به اسکله تاتوان می‌رسند و با قطار درجه یک کوپه‌ای (تخت‌دار) ترکیه به سفرشان ادامه می‌دهند و قطار پس از طی ایستگاه‌های آلازیق، مالایتا، سیواس، کاسیری، آنکارا و اسکی شهر وارداستانبول می‌شود.
اما قطار تهران- دمشق عصر روز دوشنبه تهران را ترک می‌کند و پس از حدود ۶۰ ساعت سیر، روز پنج‌شنبه وارد دمشق می‌شود. این مسیر تا ایستگاه مالایتا با مسیر استانبول مشترک است و بعد از آن قطار پس از عبور از فیض پاشا در ایستگاه مرزی اصلاحیه برای درج مهر خروج از ترکیه متوقف می‌شود و در ایستگاه مرزی میدان اکبز سوریه پس از کنترل گذرنامه‌ها به دمشق می‌رود.
بلیت این سفر با ارائه گذرنامه و به نام مسافر صادر می‌شود و حق استفاده از آن مخصوص صاحب بلیت است. برای کودکان 4 تا 10 سال نرخ بلیت نیم بها است. قیمت بلیت چه برای مسافران خارجی و چه مسافران داخلی به ریال محاسبه می‌شود.