اطلاعات گمرک کره جنوبی نشان می‌دهد، واردات نفتی این کشور در ماه نوامبر ۲۰۱۲ نسبت به ماه اکتبر ۹/۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، واردات نفت کره‌جنوبی از ایران در ماه نوامبر با از سرگرفتن واردات از این کشور نسبت به ماه اکتبر ۹/۲ درصد افزایش یافت. براساس اطلاعات خدمات گمرک کره‌جنوبی، خریدهای ماه گذشته (نوامبر) کره از ایران ۸۱۴.۷۹۷ تن برابر با ۹۷/۵ میلیون بشکه بوده است که در مقایسه با ۷۹۱.۵۸۲ تن در ماه اکتبر با افزایش روبه‌رو شده است. حجم واردات سئول از ایران نسبت به سال گذشته میلادی ۲/۱ میلیون تن کاهش یافته است.

سئول در ماه‌های آگوست و سپتامبر واردات خود را از ایران به علت از دست دادن پوشش بیمه‌ای نفتکش‌ها متوقف کرد؛ اما این واردات در ماه‌های اکتبر و نوامبر از سر گرفته شد و پالایشگاه‌های «اس‌کی اینوویشن» و «هیوندای اُیل‌بنک» پس از پیشنهاد ایران مبنی بر حمل نفت با نفتکش‌های خود، واردات از ایران را آغاز کردند. براساس اطلاعات گمرک این کشور، واردات کره‌جنوبی از ایران در ۱۱ ماه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد کاهش یافته است.

محموله‌های نفتی این کشور که در ماه‌های گذشته از بندر خارک بارگیری شده است در نیمه دوم ماه دسامبر به بندر اولسان این کشور خواهد رسید.