شورای صدور پروانه فیلمسازی 35میلیمتری در جلسه هفته اخیر خود برای چهار پروژه سینمایی پروانه ساخت صادر کرد.

به نقل از روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فیلم‌های «فریاد بی‌صدا» به تهیه‌کنندگی وکارگردانی رضا اعظمیان، «نویسنده» به تهیه‌کنندگی حبیب اسماعیلی و کارگردانی نادر طریقت، «طبقه سوم» به تهیه‌کنندگی علیرضا قاسم‌خان و کارگردانی بیژن میرباقری و «تهران در جست‌وجوی زیبایی» به تهیه‌کنندگی محمدعلی حسین‌نژاد و کارگردانی سیف‌الله داد، داریوش مهرجویی و مهدی کرم‌پور عناوین پروژه‌هایی است که از این شورا پروانه ساخت دریافت کرده‌اند.
حمیدرضا یراقچیان تهیه‌‌کننده مجموعه تلویزیونی «کارآگاه علوی ۲» به کارگردانی حسن هدایت از پخش این مجموعه از شبکه یک خبر داد.

مجموعه اپیزودیک «کاراگاه علوی 2» ادامه مجموعه‌ای به همین نام به کارگردانی هدایت است که در 16 قسمت 50 دقیقه‌ای ساخته شده است. این مجموعه شامل داستان‌های «شروع دوباره»، «جواهرات گمشده»، «جنایت در خیابان پاستور»، «نامه‌ای به شاه»، «ترکمن‌ها»، «قتل در چاپخانه»، «پنج گلوله برای شاه»، «جنایت در تماشاخانه»، «قتل نخست‌وزیر»، «فرار» و... است.
داوود رشیدی، بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان درجه یک هنری دریافت می‌کند.


شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور پس از بررسی پرونده کاری داوود رشیدی در رشته بازیگری و کارگردانی نشان درجه یک هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای او در نظر گرفت که این نشان پس از امضای وزیر ارشاد به وی تقدیم می‌شود. این بازیگر سینما و تئاتر متولد سال ۱۳۱۲ است. او پس از اتمام تحصیلات متوسطه در ترکیه و پاریس راهی ژنو شد و در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر و حقوق سیاسی ادامه تحصیل داد.