وعده سرخرمن نمی‌دهیم

عکس:حمید جانی‌پور

محمد‌باقر قالیباف،شهردار تهران در مراسم افتتاح پروژه پل سراج در شرق تهران گفت: ساخت پروژه‌ها در شهر مشکلات زیادی را برای شهروندان فراهم می‌کند. شهردار تهران با اشاره به بحث تملک در پروژه‌های عمرانی گفت: بحث تملک، تخریب و خرید از معضلات اساسی در پروژه‌های عمرانی شهر تهران است.

وی در خصوص تملک زمین‌های شهروندان گفت: من به شهرداران مناطق گفته‌ام که با زور نباید کاری انجام دهند و باید رضایت افراد را جلب و مردم نیز باید در این زمینه شرط انصاف را رعایت کنند.

به گفته قالیباف، افتتاح پروژه زین‌الدین می‌تواند تحول اساسی را در منطقه ۴ شهرداری تهران ایجاد کند.

قالیباف تصریح کرد: این به این معنا نیست که در کار اشکالی وجود ندارد، ولی تمام کارها را با برنامه‌ریزی پیش می‌بریم.

وی ادامه داد: مجموعه کارها با پختگی، هوشمندی و عقلانیت اداره و پیش می‌رود هر اتفاقی که در شهر رخ می‌دهد ، پشت آن تصمیم و برنامه‌ریزی وجود دارد.

شهردار تهران با اشاره به این که کارها باید به گونه‌ای پیش رود که همه پروژه‌های ملی همانند تونل توحید، صدر، نیایش، نمایشگاه بین‌المللی و میلاد باید با قدرت پیش رود، گفت: بر روی کوچک‌ترین کارها نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم و حواسمان از در خانه مردم تا پروژه‌های ملی است.

قالیباف تاکید کرد: در شهرداری تهران این اجازه را نمی‌دهم که کسی وعده سر خرمن بدهد. باید کارها به گونه‌ای در شهر پیش رود که مردم تغییرات را حس کنند.

شهردار تهران در خصوص رفع مشکل سند مالکیت در منطقه ۴ شهرداری تهران گفت: بحث سند مالکیت و مجوزساخت و ساز را در این منطقه تا پایان سال ساماندهی خواهیم کرد.

وی افزود: به بازرسی شهرداری تهران هم ابلاغ کرده‌ایم و بر اساس مجموعه قوانین و ضوابط شهرسازی و دستورالعمل‌های حاکم کار را پیش خواهیم برد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: با متخلفان ساخت و ساز به شدت برخورد خواهیم کرد.

به اعتقاد قالیباف، غرب تهران آباد‌تر از شرق آن است و باید به همان اندازه که غرب رشد کرده است، شرق نیز رشد کند.

افتتاح ۳۹ پروژه عمرانی منطقه ۵ با حضور شهردار تهران

همزمان با عید مبعث با حضور شهردار تهران ۳۹ پروژه عمرانی‌، ترافیکی‌، ورزشی و فرهنگی با اعتباری بالغ بر ۳۴میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش فارس علی ترکاشوند، شهردار منطقه افزود‌: احداث بزرگراه شهید باکری به عنوان تکمیل‌کننده شبکه بزرگراهی غرب تهران و همچنین نقش محوری این بزرگراه در اتصال جنوب به شمال و غرب به شرق تهران یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی منطقه به شمار می‌آید که در حال حاضر تقاطع غیر‌ همسطح شهید باکری و بلوار فردوس با اعتباری بالغ بر ۱۱میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان‌ که شامل ساخت و تملک املاک معارضان است به اتمام رسید.

‌وی همچنین از افتتاح پروژه تجاری فرهنگی زندگی خبر داد و افزود‌: این پروژه در راستای افزایش ظرفیت مراکز فرهنگی منطقه با طراحی ۵ سالن سینما‌، ۱۳۵ واحد تجاری‌، ۲ واحد کافی‌شاپ‌، ۷ واحد رستوران و پارکینگی با ظرفیت ۲۶۳ خودرو احداث شد.‌

به گفته ترکاشوند ۱۵میلیارد تومان اعتبار برای احداث پروژه تجاری فرهنگی زندگی هزینه شد.‌

ترکاشوند ادامه داد: تجهیز و تکمیل ساختمان ناحیه ۱ و ۵ از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری است که پیرو تاکید شهردار تهران مبنی بر اجرای طرح ناحیه ‌محوری احداث شد.‌

شهردار منطقه ۵ با تاکید بر در نظر گرفتن نیازهای فرهنگی‌، ترافیکی و عمرانی منطقه در احداث پروژه‌ها گفت‌: به منظور توسعه فضای مناسب ورزشی احداث مجموعه ورزشی درفشی‌فر با ظرفیت ۲هزار نفر و به متراژ هزار مترمربع تکمیل و آماده بهره‌برداری است‌.‌ وی افزود‌: در راستای اهمیت افزایش سرانه فضای سبز در ایجاد توسعه پایدار شهری و تامین امنیت روانی جامعه پروژه‌هایی در قالب احداث بوستان‌های محلی و فرامنطقه‌ای در دستور کار قرار گرفت که بوستان الهام به متراژ ۷ هکتار با در نظر گرفتن امکانات رفاهی و تفریحی یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها‌ی قابل افتتاح در این بخش است.

‌به گفته شهردار منطقه ۵ بوستان خطی شقایق‌، نرگس‌، آسیا و بدنه‌سازی فضای سبز حاشیه اتوبان شهید همت از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح است که با تکمیل این پروژه‌ها بیش از ۲۷ هکتار بر فضای سبز منطقه افزوده می‌شود.‌

ترکاشوند ادامه داد‌: نورپردازی پل‌های همت‌، ایرانپارس‌، بلوار فردوس‌، دانش و تقاطع همت و نقاشی دیواری بزرگراه ستاری از دیگر پروژه‌های مهم در بخش امور شهری است که در راستای ایجاد منظر شهری و طراوت بصری به آن پرداخته شد.‌

شهردار منطقه ۵ در پایان به پروژه‌های ترافیکی آماده بهره‌برداری اشاره کرد و افزود: به منظور ایمن‌سازی‌، بهبود عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی پروژه‌هایی در قالب پیاده‌روسازی‌، احداث دور‌برگردان‌، عملیات اصلاح هندسی و احداث پل عابر پیاده بالغ بر ۲میلیارد و ۲۲۳میلیون‌ در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر ۱۹ پروژه ترافیکی تکمیل و آماده بهره‌برداری است.‌‌

شهردار تهران با اشاره به این‌که بر روی کارها مسلط هستیم و می‌دانیم چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم، گفت: همین طور گم‌گشته نمی‌گردیم، برای اجرای کارها در شهرداری تهران برنامه داشته و مباحث را پیش می‌بریم.