مدیر‌کل تدوین ضوابط شهرسازی معاونت شهرسازی شهرداری تهران گفت: بر اساس طرح جامع و تفصیلی شهر تهران، صاحبان املاک فاقد پارکینگ ملزم به خرید پارکینگ با سند شش‌دانگ از پارکینگ‌های عمومی هستند.

فرزان شیروان بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با تاکید بر این که در کلیه پروانه‌های صادره توسط شهرداری تهران نسبت به پارکینگ‌دار بودن واحدهای ساختمانی نظارت و تاکید شدیدی وجود دارد،‌ اظهار داشت: پروانه‌ها بدون تامین پارکینگ به هیچ عنوان صادر نمی‌شود. وی خاطرنشان کرد:

بر اساس قانون از قدیم تحت چند شرایط ویژه به علت وضعیت ملک امکان صدور پارکینگ وجود نداشته است که برای چنین املاکی در حد تراکم ۱۲۰‌درصد پروانه صادر می‌شود.

مدیر کل تدوین ضوابط شهرسازی معاونت شهرسازی شهرداری تهران در توضیح شرایط املاک ویژه گفت: در شرایطی که عرض ورودیش کمتر از ۳متر به عنوان حداقلی ورودی پارکینگ است؛ املاک واقع در گذر اتوبان‌های شریانی درجه ۱ و ۲، بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها، طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری به هیچ عنوان پارکینگ نمی‌توان داد. وی ادامه داد: با اجرای طرح جامع کلیه واحدهایی که در چنین شرایطی قرار دارند، مکلف هستند پارکینگ مورد نیاز خود را تا شعاع ۲۵۰ متری از پارکینگ‌های عمومی که قرار است با سند شش دانگ در اختیار متقاضیان قرار بگیرد؛ تامین کنند. پایان کار نیز همراه با سند پارکینگ خریداری شده صادر می‌شود.

شیروان بیگی تاکید کرد: شرایط شهر تهران به گونه‌ای نیست که شهرداری بخواهد پروانه بدون پارکینگ صادر شود و طبق تاکیدات طرح جامع صد‌درصد پارکینگ مورد نیاز شهر تهران باید تامین شود.