شایعه خداحافظی محمد رحمتی - تنها وزیری که از دوره ریاست‌جمهوری گذشته همچنان در دولت مشغول به فعالیت است- از وزارت راه و ترابری، هر ازچندگاهی در محافل خبری مطرح می‌شود و هر بار نیز مورد تایید قرار نمی‌گیرد. روز دوشنبه برخی منابع خبری از بازنشستگی وزیر راه خبر دادند و گزینه‌های جایگزین وی را نیز اعلام کردند. این در حالی است که مدیرکل روابط‌عمومی وزارت راه با تکذیب این خبر اعلام کرده که مساله‌ بازنشستگی در مورد کسانی که وزیر می‌شوند، مطرح نیست. به گزارش ایسنا، این مباحث در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه محمد رحمتی در جلسه شورای معاونان خود، به پاسخگویی در زمینه این شایعه‌ پرداخته و احتمال آن را رد نکرده است؛ به طوری که یکی از معاونان وزیر راه و ترابری در این باره می‌گوید: آقای وزیر در این جلسه درباره احتمالات تغییر و تحولات صحبت و وجود آن را تایید کرد که ممکن است چنین تغییراتی وجود داشته باشد و شاید این کار انجام شود؛ اما زمان آن هنوز مشخص نیست.

این مقام مسوول در وزارت راه همچنین اظهار کرد: وزیر راه عنوان کرد که هنوز تصمیمی در این‌باره گرفته نشده است و جایگزینی نیز تعیین نکرد‌ه‌اند و این شایعه در حد احتمالات است و حتی حکمی صادر نشده و هنوز بر سر کار هست و هر وقت تصمیم در این رابطه گرفته شود، تابع تصمیمات دولت خواهد بود.

اظهارات وزیر راه در حالی است که سال گذشته نیز درباره شایعاتی مبنی بر اینکه وی از این سمت کنار گذاشته شده است، تاکید می‌کند که وی اهل حاشیه نیست و در نهایت هم تابع نظر دولت خواهد بود.

همچنین دیگر معاون وزیر راه نیز در این باره می‌گوید: این شایعات همواره در دوران وزارت آقای رحمتی مطرح بوده و امیدواریم که ایشان بتوانند به ادامه فعالیت خود در این وزارتخانه بپردازند.

وی گفت: هنوز موضع مشخصی در این باره وجود ندارد و آقای رحمتی عنوان کرده است که صحبتی در این باره با وی نشده است.

از سوی دیگر، یکی از نزدیکان به رحیم قربانی، استاندار آذربایجان غربی، که گفته می‌شود به عنوان یکی از گزینه‌ها برای سرپرستی وزارت راه و ترابری مطرح است، این مساله را تکذیب و عنوان کرده که باید از مسوولان ذی‌ربط این سوال پرسیده شود. ظاهرا گزینه‌های دیگری از جمله حمید بهبهانی، مشاور رییس‌جمهور و معاون امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری وزیر راه و ترابری و حسن زیاری، معاون وزیر راه و مدیرعامل راه‌آهن برای برعهده‌گیری سرپرستی وزارت راه در خبرها مطرح هستند. این اما و اگرها در حالی مطرح می‌شود که مدیرکل روابط‌عمومی وزارت راه و ترابری برخی اخبار منتشر شده مبنی بر خداحافظی رحمتی را از این وزارتخانه تکذیب کرده است. مسعود ذهبیون گفت: آقای وزیر نه استعفا کردند و نه برکنار شدند و موضوع خداحافظی ایشان را نیز تکذیب می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دو هفته پیش نیز شایعاتی در این زمینه مطرح شده بود، البته از دو سال قبل شایعاتی همواره در مورد اعلام جانشین‌هایی برای آقای رحمتی مطرح می‌شد، ولی این اخبار درست نبوده است.

مدیرکل روابط‌عمومی وزارت راه درباره بازنشستگی رحمتی نیز تصریح کرد: مساله‌ بازنشستگی در مورد کسانی که وزیر می‌شوند مطرح نیست؛ کسی که به عنوان وزیر انتخاب می‌شود، بر اساس تجربه‌ بالایش به این سمت انتخاب می‌شود و بحث سن در این‌گونه امور مطرح نیست.