۲۰۳ نماینده مجلس در بیانیه‌ای با حمایت از تیم ایرانی در مذاکرات بغداد، اعلام کردند که زمان برای راهبرد فریبکارانه ۱+۵ به پایان رسیده است و اکنون نوبت غرب است که در برابر ملت ایران اعتماد‌سازی کند.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، این نمایندگان با امضای بیانیه‌ای از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای بغداد که چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود، حمایت کردند. در این بیانیه که متن کامل آن روز گذشته در صحن علنی مجلس قرائت شد، آمده است: واقعیت این است که جمهوری اسلامی ایران در طول دو دهه گذشته با آمریکا و هم‌پیمانان غربی‌اش با اهداف سیاسی و به‌رغم همه تعهدات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در عهدنامه ان.پی.تی و مقررات آژانس چالش ظالمانه‌ای را به ملت ایران تحمیل کردند، با خویشتن‌داری، تدبیر و عزم ملی از منافع خود دفاع کرد و اهداف قانونی تصریح شده در پیمان ان.پی.تی را در چارچوب اهداف صلح آمیز محقق کرد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: اکنون نوبت غرب است که در برابر ملت ایران اعتماد‌سازی کند و به رفتارهای خصمانه خود پایان دهد.

قاطعیت دربرابر زیاده‌خواهی‌ها

۲۰۳ نماینده مجلس ادامه دادند: هشدار ما به گروه ۱+۵ این است که به حقوق ملت ایران احترام بگذارند و بر مبنای عهدنامه ان.پی.تی که یک هنجار پذیرفته شده بین‌المللی است و به دور از فشارهای صهیونیستی عمل کنند و سیاست تقابل با جمهوری اسلامی را به سیاست تعامل تغییر دهند.

این بیانیه می‌افزاید: از تیم مذاکره کننده می‌خواهیم که در برابر زیاده خواهی برخی از کشورها، با قاطعیت از حقوق ملت ایران دفاع کند و بداند در این مسوولیت مهم از حمایت قاطع نمایندگان ملت برخوردار است. مجلس شورای اسلامی در پایان به صراحت اعلام می‌کند زمان برای راهبرد فریبکارانه و دوگانه به پایان رسیده است و هر حرکت راهبرد فشار علیه ملت ایران، پاسخ مناسب خود را به دنبال خواهد داشت.