سرپرست اداره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مرکز امور اجتماعی وزارت کشور گفت: رایزنی‌های لازم برای تشکیل کمیته لباس مشاغل را با وزارت ارشاد انجام داده‌ایم و دستورالعمل کمیته در حال آماده‌سازی است. طهورا نوروزی در گفت‌وگو با «ایسنا»، با اعلام اینکه طراحی لباس فرم مشاغل برای گروه‌های اصلی نظیر گروه‌های کارمندی، کارگری، کادر بیمارستان‌ها، مهمانداران و پرسنل شرکت‌های هواپیمایی، بانک‌ها و دانشجویان می‌شود، افزود: این کمیته توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که مجری قانون مد و لباس است و وزارت کشور که مسوولیت ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوقی شهروندی را به عهده دارد، تشکیل می‌شود.

نوروزی اعضای اصلی کمیته مذکور را نمایندگان وزارتخانه‌های ارشاد و کشور و همچنین نماینده‌ دستگاه مربوطه که طراحی لباسش در دست بررسی است، عنوان و نیز اضافه کرد: از کارشناسان دینی، روانشناسان و نیز کارشناسانی که در حوزه مد و لباس تجربه دارند برای شرکت در جلسات کمیته لباس مشاغل دعوت به عمل خواهد آمد.

سرپرست اداره عفاف و حجاب وزارت کشور مراحل عملکرد این کمیته را این طور تشریح کرد: ابتدا دستورالعملی با دو امضای وزرای کشور و ارشاد به دستگاه‌های مربوطه ارسال می‌شود، پس از آن دستگاه مورد نظر مدل‌های مدنظر خود و ژورنال‌های مربوطه را در جلسه کمیته ارائه می‌کند و پس از بررسی‌ها، مدل مناسب برای فرم آن دستگاه انتخاب و پس از تایید ابلاغ می‌شود. نوروزی ادامه داد: پس از تشکیل این کمیته، دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی دیگر نمی‌توانند راسا فرم خود را انتخاب کنند، بلکه فرم انتخابی باید به تایید کمیته پوشش مشاغل برسد.