مهلت بازپرداخت هر کارت خرید اعتباری کارگران سه تا چهار ماه و کارمزد آن نیز چهار درصد بوده و ممکن است بازپرداخت آن از طریق یارانه‌های پرداختی صورت گیرد. محمدحسین فروزان مهر،معاون توسعه‌ اشتغال و سرمایه‌ نیروی انسانی وزارت کار و امور اجتماعی در گفت‌وگو با «ایسنا» با تاکید بر اینکه با این کارت تنها می‌توان تولیدات داخلی ایران را خرید، ادامه داد:‌ هر کارگری که تعهد بازپرداخت این مبلغ را بدهد، می‌تواند در این طرح شرکت کند.

فروزان‌مهر درباره احتمال خرید و فروش این کارت‌ها در بازار بیان کرد: کارگران نباید این کار را انجام دهند؛ زیرا قرار است از محل این کارت‌ها منابع دیگری برای کارگران در نظر گرفته شود و شاید در آینده بحث بازپرداخت این کار از طریق یارانه‌های پرداختی صورت گیرد.

وزیر کار و امور اجتماعی هم در این باره به «ایرنا» گفت: از آنجا که همه کارگران به نوعی از یارانه نقدی مربوط به اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها استفاده می‌کنند، این یارانه‌ها می‌تواند منبع بازپرداخت اقساط مربوط به کارت خرید اعتباری باشد. شیخ‌الاسلامی تصریح کرد که هرگونه برداشت از یارانه نقدی کارگران درقبال تحویل کارت خرید اعتباری به آنها با نظر و رضایت کارگر صورت خواهد گرفت.