با این حال تصویر کودکان در قفس مربوط به اسارت کودکان سوری در هشت سال پیش در جریان حمله داعش به سوریه بود و کودکان سربریده هم عکسی جعلی و قدیمی از آب درآمد. «اورن زیو»، خبرنگار- عکاس اسرائیلی که در روزهای گذشته مشغول پوشش رویدادهای جنگ بوده در واکنش به شایعاتی مبنی بر اینکه حماس کودکان اسرائیلی را در یک روستا سر بریده گفت: «در جریان حمله نیروهای حماس به شهرک کفار عزه، هیچ دلیل و مدرکی نیافتیم که نشان دهد حماس کودکان را سربریده است و جای تاسف دارد که اسرائیل اکنون این ادعاها را دستاویزی برای تشدید بمباران غزه قرار داده است.»

این روزنامه همچنین در مصاحبه‌ای با محمدصادق کوشکی با این عنوان «دانشـگاه‌ها به یک نو‌سازی بنیادین احتیاج دارنـد» می‌آورد: «نهاد دانشگاه در ایران، محصول یک سوءتفاهم وحشتناک بود. البته در این بین افرادی هم بودند که شاید نیت خیری داشتند مثل مرحوم دکتر حسابی؛ اما این نیت‌های خوب، در لابه‌لای نگرش غربگرایان روشنفکر، گم شد. این عده، واقعیت و حقیقت تمدن غرب را درک نکرده بودند. تصورشان این بود که دانشگاه، ساختمانی دارد و چند استاد که به دانشجویان درس بدهند. اما چه چیزی را درس بدهند؟ همان کُتب و مجلات و مطالبی که اساتید به فرنگ رفته، در غرب آموخته‌اند.»

روزنامه شرق در گزارشی به موضوع «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و هزار راه نرفته» پرداخته که در بخش‌هایی از آن آمده: «در برنامه پنج‌ساله، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مغفول مانده و دولت توجه لازم و کافی به این قشر عظیم جامعه ندارد. مساله‌ای که می‌تواند علاوه بر فشاری که به این قشر جامعه وارد می‌کند، زمینه نارضایتی آنها را فراهم کند. چراکه هیچ تناسبی بین حقوق دریافتی آنها با میزان تورم وجود ندارد. ضمن اینکه صندوق‌های بیمه‌ای و به خصوص تامین‌ اجتماعی در برنامه هفتم توسعه، از مطالباتی که از دولت دارند محروم شده‌اند. چراکه دیون دولت را که تاکنون در قالب سهام پرداخت می‌شده است، در برنامه هفتم حذف کرده‌اند.»

این روزنامه در مطلبی دیگر به قصه پرغصه بیمه کارگران ساختمانی نگاهی داشته: «اعداد و ارقام مربوط به ساخت‌وساز نشان می‌دهد در فاصله‌ای که ابر‌پروژه مسکن مهر در حال اجرا بوده، به‌طور طبیعی میزان اشتغال کارگران این حوزه وضع مطلوبی داشته است. این وضع نسبتا مناسب به دلیل ارائه خدمات خاص و ویژه به کارگران نبوده؛ بلکه به همین میزان که پروژه‌ها فعال بوده‌اند و کارگران می‌توانستند کاری برای انجام و دریافت مزد داشته باشند.» این گزارش بر موقعیت پرخطر و وضعیت بیمه پر اشکال کارگران تاکید دارد.