بازداشت 6مهاجم مسلح به‌مشتریان بانک‌های تهران

گروه حوادث- عاملان حمله مسلحانه به مشتریان بانک‌های تهران در جریان عملیات پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.

اقدامات ماموران برای رویارویی اعضای این گروه خشن به دنبال دریافت گزارش‌هایی از شلیک به سوی چند مشتری بانک در نقاط مختلف تهران آغاز شد. بنا به این گزارش، مدتی قبل مردجوانی دقایقی پس از وصول پول از حسابش در یکی از شعب بانک در خیابان فلسطین تهران، در مقابل در خروجی بانک از سوی سرنشینان یک خودروی پژو مورد حمله قرار گرفت.

هنگامی که این مرد در برابر تهدیدات گروه مهاجم که چند پسر جوان بودند، مقاومت کرده و حاضر نشد پول‌ها را در اختیار آنان قرار دهد، یکی از جوانان مهاجم از خودرو پیاده شده و گلوله‌ای به پای این مرد شلیک کرده و پول‌ها را برداشته و سوار خودرو شد و فرارکرد.

با توجه به شکایتی این مرد و در حالی که ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران در چند روز اخیر گزارش‌های مشابهی از عملیات تبهکارانه یک گروه مسلح دریافت کرده‌ بودند، به دستور بازپرس «حسین‌ اصغر‌زاده» از شعبه دوم دادسرای جنایی تهران، بررسی‌های گسترده‌ای برای ردیابی مهاجمان مسلح آغاز شد.

آنان در جریان تجسس‌های خود پی بردند، عده‌ای پسرجوان به داخل یک باغ در منطقه رودهن رفت و آمد دارند.

با مطابقت مشخصات ظاهری این گروه با مهاجمان مسلح فراری، پلیس احتمال داد که آنان از اعضای باند سارقان مسلح باشند، بنابراین باغ موردنظر را تحت کنترل نامحسوس خود قرار دادند.

چند روز پس از آغاز عملیات نامحسوس پلیسی، ماموران در حالی که ۶تن از متهمان در این باغ جمع شده بودند، آنجا را تحت محاصره خود درآورده و همه را بازداشت کردند.

در بازجویی‌های پلیسی مشخص شد، سرگروه متهمان مسلح پسر جوانی به نام «بابک» است که روز حادثه به باغ موردنظر نیامده بود.

صبح روز گذشته ۶متهم بازداشت شده با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران تحت بازجویی‌های قضایی قرار گرفتند.

در حالی که متهمان سعی داشتند با اظهارات ضد و نقیض خود منکر هرگونه اقدام مسلحانه شوند، یکی از بازداشت‌شدگان اعتراف کرد که در جریان یکی از اقدامات مسلحانه آنان را همراهی کرده است.

وی در این‌باره گفت: مدتی قبل پس از پایان دوران خدمت سربازی از طریق یکی از هم‌خدمتی‌هایم با بابک آشنا شدم. یک شب که سوار بر خودروی او در حال گشت‌زنی در غرب تهران بودیم، او با گفتن اینکه برای خودروش نیاز به رینگ و لاستیک اسپرت دارد، به تعقیب یک خودروی «پرشیا»ی عبوری پرداخت.

وقتی در منطقه خلوتی او را متوقف کردیم، بابک به همراه یکی از دوستانمان از خودرو پیاده‌ شده و از راننده خواست تا از خودرو پیاده شده و سوئیچ را به او بدهد.

راننده مقاومت کرد در همین هنگام بابک اسلحه‌ای از زیر لباس‌هایش بیرون کشیده و گلوله‌ای به پای راننده شلیک کرد، سپس یکی از بچه‌ها پشت فرمان پرشیا نشست و آنجا را ترک کردیم.

با توجه به اطلاعاتی که اعضای این باند درباره مخفیگاه بابک در اختیار پلیس قرار داده بودند، ماموران به آنجا رفتند ولی متهم موردنظر را نیافتند.

در بازرسی از این خانه از داخل پشتی موجود در آنجا یک قبضه اسلحه جنگی که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، پیدا کردند.

ماموران در ادامه بازرسی‌ها همچنین یک دست لباس نظامی با درجه سرگردی، یک چراغ‌گردان و تعدادی غلاف کلت کمری پیدا کردند.با توجه به این یافته‌ها، به دستور بازپرس «اصغرزاده» متهمان تا انجام تحقیقات تکمیلی با صدور قرار قانونی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

عملیات پلیسی برای ردیابی سرکرده این باند سارقان مسلح ادامه دارد.