دنیای اقتصاد:حسن روحانی، رئیس‌جمهوری روز گذشته در جلسه هیات دولت، تاکید کرد: اجرای برنامه‌های کلان کشور و همچنین پاسخگویی به مطالبات بحق مردم و خواسته‌های آنان که در انتخابات ۲۹ اردیبهشت متجلی شد، باید در صدر برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی باشد و گزارش آن در مناسبت‌هایی نظیر هفته دولت به مردم ارائه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهوری ضمن تبریک آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، فعالیت این شوراها را نمادی روشن از اهتمام نظام اسلامی به حقوق شهروندی و محوریت اراده مردم در اداره امور تمام بخش‌ها و سراسر کشور دانست. رئیس‌جمهوری همچنین با تشکر از زحمات اعضای دوره‌های پیشین شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌ویژه دوره چهارم و نیز تبریک و آرزوی موفقیت برای اعضای پنجمین دوره این شوراها، تاکید کرد: دولت دوازدهم و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت شکل گرفتند و همزمانی آغاز به‌کار ۱۲۴۵ شورای شهر و بیش از ۳۵ هزار شورای روستا با فعالیت دولت دوازدهم، فرصتی بزرگ برای همدلی و همراهی در تحقق سریع‌تر برنامه‌ها و خدمت به مردم شریف ایران اسلامی به‌ویژه در حوزه خدمات اجتماعی است.

بررسی گزارش درخصوص بودجه سال 1396

همچنین درابتدای این جلسه، گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره منابع و مصارف بودجه عمومی شامل عملکرد گذشته و پیش‌بینی آینده مورد بررسی قرار گرفت و اعضای دولت به بحث و تبادل‌نظر پیرامون عملکرد بودجه در دوره ۱۳۹۵-۱۳۹۲، عملکرد دوره ۵ ماهه اول و پیش‌بینی عملکرد ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶، اهم مصارف قابل تامین در سقف منابع قابل تحقق و مدل مهندسی و دستیابی به اهداف اصلی و راهبردی برنامه پرداختند. همچنین هیات وزیران در ادامه جلسه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع تعیین کرد.