رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اگر رئیس مجلس تعدادی از وزرایی که رئیس‌جمهور به مجلس معرفی می‌کند را نپسندد، احتمال رای‌آوری‌ آن وزیر کاهش پیدا می‌کند. محمدرضا باهنر در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر، درباره شایعاتی مبنی‌بر نوع رابطه علی لاریجانی با دولت و انتخاب وزیران گفت: «درست است که نمایندگان مجلس هر کدامشان فقط یک رای دارند، اما هر کدام از حوزه نفوذ رای برخوردار هستند.

بسیار طبیعی است که اگر رئیس مجلس تعدادی از وزرایی که آقای رئیس‌جمهور به مجلس معرفی می‌کند را نپسندد، احتمال رأی‌آوری‌ آن وزیر کاهش پیدا می‌کند. البته نمی‌گویم که رای نمی‌آورد اما می‌خواهم بگویم که تاثیر مواضع آقای لاریجانی به‌عنوان رئیس مجلس روی آرای مجلس بالاست؛ بنابراین بسیار عقلایی است که رئیس‌جمهور با رئیس مجلس مشورت کند، اما اینکه آقای لاریجانی بگوید این پنج تا وزیر را در دولت بگذار، این‌طور نیست.»

باهنر درباره جریان اعتدال با تاکید بر اینکه این جریان نسبت به ۴ سال پیش پخته‌تر شده است، گفت: اما هنوز به‌عنوان مانیفستی که بشود منتشر و قابل دفاع شود، درنیامده است. متاسفانه باید بگویم هیچ جریانی موظف به پاسخگویی نیست. یعنی چون حزبی وجود ندارد و جریان‌ها به شکل شناور وجود دارند؛ بنابراین حتی روی افراد مشخص و فعال سیاسی می‌توانیم در گذر زمان تغییراتی را در مواضعشان ببینیم. او درباره اعتراض برخی اصلاح‌طلبان به فهرست کابینه پیش از اعلام رسمی این فهرست، گفت: طبیعی است که جریانات سیاسی در ایام انتخابات از نامزدی حمایت می‌کنند و بعد از اعلام نتایج توقع دارند که سهم‌شان داده شود و چون اینها حزب نیستند بلکه یک طیف هستند، این سهم‌خواهی‌ها متفاوت است.

باهنر در پاسخ به این سوال که آیا حسن روحانی به‌طور آگاهانه به اصلاح‌طلبان سهم نمی‌دهد، گفت: بله، روحانی کسانی را انتخاب می‌کند که بتواند با آنها کار کند. برخی توقعات اصلاح‌طلبان - اصولگرایان هم می‌توانند اینگونه باشند - ممکن است جوری باشد که روحانی احساس کند نمی‌تواند در میدان اجرا به آنها جواب بدهد. اینکه می‌گویم نمی‌تواند جواب بدهد نه اینکه یک مانع فیزیکی بالای سرش باشد، می‌تواند این مانع، مانع فکری و مواضع خودش (روحانی) باشد؛ یعنی فکر کند که نمی‌تواند با این سهمیه دادن‌ها، کارش را جلو ببرد؛ بنابراین با توجه به منویات خود کابینه را خواهد چید.

باهنر در پاسخ به این سوال که هر گاه آقای روحانی به رای اصلاح‌طلبان نیاز دارد، حرف‌های تند و نامتعارف می‌زند و هرگاه کار از کار می‌گذرد، رسمی و اعتدالی می‌شود، گفت: خیر، حتی بعد از اینکه نتایج انتخابات مشخص شد، باز هم روحانی دو، سه جایی حرف‌های تندی زد. شاید بقیه کاندیداها هم این اتفاق برایشان افتاد. مثلا خود قالیباف یا میرسلیم یا حتی رئیسی بعد از انتخابات حرف‌هایی زدند که چندان ضروری نبود. باهنر درباره نحوه تصمیم‌گیری بر سر ماندن ابراهیم رئیسی و کناره‌گیری محمدباقر قالیباف از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: آنچه می‌دانم این است که کسی آقای قالیباف را مجبور به کناره‌گیری نکرد چون اساسا به‌دلیل نبود قانون و ثبت و ضبط، طبیعی بود هر کاندیدایی می‌توانست هر لحظه بیرون بزند. باهنر افزود: نظر جبهه پیروان این بود که باید به تصمیمات نهایی جمنا متعهد باشیم. هر زمان از من سوال شد که کاندیدای نهایی جبهه پیروان کیست، من گفتم کاندیدای ما همان کاندیدای نهایی جمناست. نظر جبهه پیروان این بود که باید به تصمیمات نهایی جمنا متعهد باشیم.