مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی بانک‌مرکزی گفت: «عدم رعایت مقررات مبارزه با پولشویی بانک‌های ما را با مشکل جدی مواجه کرده است. در واقع رتبه اعتباری بانک‌های ما پایین آمده و همکاری با بانک‌های ایرانی اقدامی پرریسک تلقی می‌شود.»

کامران‌ ندری در گفت‌وگو با «ایلنا» در مورد ورود مستر کارت‌ها به ایران گفت: «در دنیا از حدود ۲۰ سال پیش‌ تغییرات عمده و اساسی زیادی در نظام بانکی رخ داد و برای اینکه جلوی تخلفات و مبادلات غیرقانونی در سطح بین‌المللی گرفته شود، مستر کارت‌ها رواج یافت.»

او در مورد FATF و ضرورت پیوستن به آن گفت: «مقام قانون‌گذار و مقررات‌نویس FATF برای اینکه بتواند با قاچاق و تروریسم در سطح بین‌المللی مبارزه کند و جلوی نقل و انتقال پول در تجارت‌های کثیف را بگیرد، مقررات مبارزه با پولشویی را وضع کرده است.»ندری ادامه داد: «بر اساس این مقررات، بانک‌هایی که پول را منتقل می‌کنند باید اطلاعات منشأ پول رد و بدل شده را بدانند. به‌عنوان مثال باید مشخص شود پولی که از ایران به آلمان می‌رود پول‌ تمیز است یا آلوده؟ و در صورتی‌ که منشأ این پول مشخص نباشد بانکی که این پول را پذیرفته ممکن است با مشکل جدی مواجه شود.»او تصریح کرد: «بانک‌های خارجی با بانک‌هایی که مقررات مبارزه با پولشویی را به درستی رعایت نمی‌کنند، همکاری نمی‌کنند.»