خبرگزاری صداوسیما: «در این لحظه ظرفیت مراجعه به سایت تکمیل است لطفا در زمان دیگری مراجعه نمایید» این پاسخ سایت مرکز آمار به عده زیادی از کسانی است که برای ثبت اطلاعات آماری خود به این سایت مراجعه کرده‌اند.

مرحله نخست جمع آوری آمار در قالب هشتمین مرحله سرشماری نفوس و مسکن که از بامداد روز شنبه به‌صورت اینترنتی آغاز شده با اختلال گسترده مواجه شده است، نکته‌ای که به گفته مسوولان مرکز آمار استقبال مردم از این طرح و ترافیک سنگین در سایت عامل آن است. علی زاهدیان، معاون مرکز ملی آمار ایران می‌گوید: استقبال مردم از سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن بسیار بالا بود و همین موضوع باعث ایجاد ترافیک شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تکمیل پرسش‌نامه به گونه‌ای است که ترافیک ایجاد می‌کند، می‌افزاید: هموطنان برای دسترسی آسان به وبگاه سرشماری بهتر است بعد از ساعات اداری و ساعت ۲۰ به بعد مراجعه کنند تا بتوانند اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند.

معاون مرکز ملی آمار ایران می‌گوید: آخرین آمار سرشماری ساعت ۲۴ هر شب از سرورها دریافت می‌شود که تا ساعت ۲۴ شب شنبه ۴۰۰هزار نفر موفق به ثبت نام شدند که از این تعداد ۳۰ هزار نفر موفق به دریافت کد آماری شده‌اند.وی می‌افزاید: آماده نبودن تمام اطلاعات آماری خانوار از جمله شماره شناسنامه، کد ملی و کدپستی هنگام ثبت نام و در نتیجه مراجعه مجدد به وبگاه علت اصلی ترافیک است.زاهدیان افزود: استان تهران از نظر ثبت نام اینترنتی در صدر استان‌ها قرار دارد و انتظار می‌رود ۳۵ تا ۴۰ درصد از خانوارها به روش اینترنتی ثبت‌نام کنند.