مدیرعامل راه‌آهن در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن با اشاره به شفاف سازی صورت گرفته در صندوق از شناسایی حدود ۱۰ میلیارد تومان منابع مالی خبر داد و گفت: این رقم از شناسایی مانده حساب برخی پرسنل بازنشسته به دست آمد که این منابع با احتساب سود به این افراد پرداخت شده و می‌شود. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه قرار گرفتن صندوق پس‌انداز در سراشیبی تا پیش از این موجب بی اعتمادی کارکنان شده بود، گفت: هر چند در این دوره صندوق آبستن مشکلات بود تلاش زیادی برای برگرداندن شرایط صندوق به حالت مطلوب صورت گرفت.

وی با اشاره به نبود هدایت واحدی برای شرکت‌های صندوق در دوره گذشته تصریح کرد: نکته‌ قابل توجه آن بود که این هدایت‌گری بدون دخالت در کار شرکت‌ها انجام شد.

مدیرعامل راه‌آهن در خصوص موضوع عدم اعتماد کارکنان نسبت به صندوق پس‌انداز گفت: برای این مورد در گذشته تعداد زیادی مراجعه کننده داشتیم ولی امروز اعتماد کارکنان به صندوق جلب شده و سود خوبی با بازنگری اساسنامه طی این ۲ سال به پرسنل پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در دوره قبلی از منابع پرسنل نسبت به اعطای وام اقدام می‌شد، تصریح کرد: در دوره جدید تلاش شد تا اعطای وام به پرسنل به شکلی باشد که منابع سایر پرسنل درگیر نشده و حقی از کسی ضایع نشود.

پورسیدآقایی شفاف‌سازی در صندوق را عاملی برای کشف حق از دست رفته پرسنل برشمرد و گفت: با شفاف‌سازی و شناسایی مانده حساب برخی پرسنل بازنشسته حدود ۱۰ میلیارد تومان منابع مالی به دست آمد که این منابع با احتساب سود به این افراد پرداخت شده و می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر اشتباهی در صندوق رخ دهد حقوق پرسنل ضایع می‌شود و این نشانگر مسوولیت بیشتر افرادی است که در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل راه‌آهن در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده در صندوق افزود: هر چند این صندوق ماهیت خصوصی ندارد و با مدیریت دولتی اداره می‌شود اما از آنجا که صندوق، مجموعه‌ای اقتصادی است بنابراین باید سود مناسب و بلندمدتی را برای ذی‌نفعان ایجاد کند.

پورسیدآقایی در خصوص ورود شرکت‌های زیرمجموعه صندوق به بورس خاطر نشان کرد: ورود این شرکت‌ها به بورس نتایج مثبت به همراه دارد، چرا که بورس محلی برای سنجش و محک زدن فعالیت‌های این شرکت‌ها است، بنابراین باید با اصلاح ساختارها زمینه ورود آنها به بورس را مهیا کنیم.