گروه تاریخ اقتصاد- روزنامه اطلاعات در 8 بهمن ماه 1352، خبری منتشر کرده با عنوان «زکی‌یمانی: ایران مدافع گران شدن قیمت نفت است.» در شرح خبر آمده است که شیخ احمد زکی‌یمانی، ایران را مدافع گران شدن قیمت نفت معرفی کرد.
یمانی گفت: کشورهای عرب تولیدکننده نفت در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) عضویت دارند، ولی این سازمان عده‌ای از کشورهای غیرعرب را نیز دربرمی‌گیرد و ایران یکی از این ممالک است. یمانی اضافه کرد که کشورهای عرب طرفدار کاهش قیمت نفت هستند. وزیر نفت عربستان سعودی که در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود، اظهار کرد که پادشاه کشور وی، ملک فیصل از خراب شدن موازنه پرداخت‌های ممالک صنعتی و کشورهای در حال توسعه نگران است و فکر تنزل دادن قیمت نفت را مورد توجه قرار داده است.
در جواب پرسش‌هایی درباره دو برابر شدن اخیر قیمت نفت، یمانی گفت که با این حال در صورتی که عوامل عرضه و تقاضا در نظر گرفته شود قیمت جاری نفت هنوز هم در سطحی پایین‌تری از ارزش واقعی آن قرار دارد، ولی به هرحال عربستان سعودی می‌کوشد که برای نفت قیمت منطقی و عاقلانه‌ای به وجود آورد. یمانی گوشزد کرد که قیمت نفت را سازمان کشورهای صادرکننده نفت- (اوپک) گران کرده است و اعراب با این کار موافق نبوده‌اند.