در پی افزایش بهای طلا در لندن، بانک ملی دیروز قیمت رسمی طلا را کیلویی ۴۰۰۰ ریال بالا برد و به این ترتیب قیمت شمش هزار گرمی آن به کیلویی ۳۶۶ هزار ریال رسید.
در عین حال بانک به خاطر تنزل مکرر بهای طلا در هفته گذشته و برای برقراری تعادل در قیمت‌ها، بهای سکه را دیروز بین دانه‌ای ۵۰ تا ۵۰۰ ریال تنزل داد، در این صورت سکه پهلوی طلا دیروز دانه‌ای ۲۸۰۰ ریال، نیم‌پهلوی ۱۴۵۰ ریال و ربع پهلوی ۷۵۰ ریال، ۲/۵ پهلوی ۷۰۰۰ ریال و ۵ پهلوی ۱۴۰۰۰ ریال فروخته شد.به این ترتیب اکنون پهلوی طلا در بازار آزاد برابر قیمت‌های بانک معامله می‌شود. یک گزارش دیگر حاکی است که در فروش سکه ربع‌پهلوی و نیم‌پهلوی محدودیت وجود دارد، ولی بانک ملی برای سکه یک پهلوی و ۲/۵ پهلوی و ۵پهلوی محدودیتی قائل نمی‌شود.در لندن بهای طلا دیروز به اونسی ۱۵۳/۷۵ دلار رسید که نسبت به روز پنج‌شنبه گذشته بیش از اونسی ۳/۵ دلار ترقی کرده است.
ارز
معاملات ارز در بازار جریان نسبتا گرمی دارد، ولی نوسان قیمت‌ها محدود است. در خرید و فروش دیروز، دلار ۶۸/۶۵ ریال، مارک آلمان ۲۶/۵ ریال، لیره انگلستان ۱۴۶ ریال، فرانک فرانسه ۱۵/۶۰ ریال، فرانک سوئیس ۲۵/۶۵ ریال و هزار لیر ایتالیا ۹۷/۵ ریال بود.
منبع: روزنامه آیندگان،
۱۶ شهریور ۱۳۵۴