ترکیه در راه ورود به جامعه ملل

در روزنامه اطلاعات ۱۷ تیر ۱۳۱۱ آمده است: جلسه فوق العاده جامعه ملل دعوتنامه رسمی دولت ترکیه را برای ورود به جامعه ملل مورد مطالعه قرار داد. در ۱۸ جولای نیز جلسه دیگری تشکیل می‌شود که در آن جلسه جواب نهایی به درخواست ترکیه داده می‌شود.

فرانسه به آلمان امتیاز نمی‌دهد

اگرچه امیدواری‌های زیادی درباره کنفرانس لوزان و بخشودگی غرامت‌های آلمان وجود داشت، اما اوضاع این کنفرانس به خوبی آنچه انتظار بود، پیش نرفت. تعدادی از کارشناسان وخامت اوضاع را به موضع فرانسه نسبت می‌دهند که حاضر نیست با دادن امتیاز به آلمان موافقت کند. برای رفع اختلاف‌های دو کشور قرار است مذاکرات دیگری میان صدراعظم آلمان با فرانسوی‌ها صورت گیرد.

اقتصاد دولتی در ترکیه

پارلمان ترکیه قانونی را تصویب کرد که به موجب آن به دولت اجازه می داد برای تثبیت نرخ گندم، تجارت این محصول را کنترل کند. قانون دیگری راجع به تشکیل اداره صناعت و فعالیت آن زیر نظر وزارت اقتصاد ملی، در دست بررسی و تصویب است.

افزایش ذوب چدن در شوروی

حد متوسط ذوب چدن در اتحاد شوروی که در ماه ژانویه ۱۹۳۲ قریب به ۴۹۳ هزار تن بود، در ماه جولای به ۵۳۱ هزار تن رسید. این در حالی است که ممالک سرمایه‌داری گرفتار بحران اقتصادی شده‌اند.

هاوایی ضمیمه ایالات متحده شد

در هفتم ژوئیه سال ۱۸۹۸، دولت واشنگتن هاوایی را که مجمع الجزایری در اقیانوس آرام است و پیش از آن حکومت سلطنتی داشت به قلمرو خود ضمیمه کرد و چندی بعد، مجمع الجزایر هاوایی به صورت یک ایالت آمریکا در آمد. آخرین پادشاه هاوایی ملکه لی لیواوکالانی liliuokalani بود که در دوم سپتامبر ۱۸۳۸ در هونولولو به دنیا آمده بود و پس از مرگ برادرش از سال ۱۸۹۱ پادشاه هاوایی شده بود.

زادروز فریدا، نقاش سوررئالیست مکزیکی

فریدا کالوFrida Kahlo هنرمند نقاش مکزیکی ششم جولای سال ۱۹۰۷ به دنیا آمد و ۴۷ سال عمر کرد. او یکی از چهره های شاخص دو جریان هنری مهم در قرن بیستم یعنی سوررئالیسم و اکسپرسیونیسم است. از فریدا، آثار درخشان و اثرگذاری به جای مانده است که عمدتا شامل خودنگاری های او می شود. کالو در ۱۳ جولای ۱۹۵۴ به خاطر انسداد جریان خون درگذشت. خاکستر او هم‌اکنون درون کوزه‌ای در خانه قدیمی او - که به «موزه فریدا کالو» تبدیل شده - نگهداری می‌شود.

ورود نیروهای متحدین به پاریس

پس از شکست ناپلئون در واترلو، نیروهای متحدین وارد پاریس شدند. این رویداد در هفتم جولای سال ۱۸۱۵ رخ داد. جنگ واترلو بین ناپلئون از فرانسه و انگلیس و هلند و پروس از سوی دیگر در گرفت. محل جنگ در شهر واترلو بلژیک و مدت آن ۴ روز بود که به شکست ناپلئون انجامید. متعاقب همین جنگ بود که ناپلئون برای بار دوم استعفا داد و به جزیره سنت هلن تبعید شد.