گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران دیروز چهره‌ای نوسانی از خود به نمایش گذاشت. در بازار دیروز معامله‌گران شاهد تلاطم بازار به ویژه در گروه‌های قندی و خودرویی بودند در حالی‌که روز یکشنبه گروه قندی با صف خرید و گروه خودرویی با افت شدید قیمتی همراه بودند دیروز ورق برگشته و گروه قندی با افت قیمت و گروه خودرویی با رشد مواجه شد. کارشناسان بازار حضور پر رنگ افراد حقیقی در بازار را دلیل عمده نوسان‌های بازار ارزیابی می‌کنند. از دید این کارشناسان با نبود فعالیت قابل ملاحظه در نمادهای کوچک یا زیان ده توسط افراد حقوقی، افراد حقیقی با تمرکز بر روندهای قیمتی مشغول فعالیت هستند و همین امر نیز رونقی هر چند نسبی را در بازار فراهم آورده است در این شرایط هر چندامکان بروز زیان برای افراد حقیقی وجود دارد اما حرکت اندک جریان خرید و فروش سهام می‌تواند تاحدودی یخ سنگین بازار را در بخش کوچک بازار آب کند هر چند بازار در بخش‌های عمده خود با مشکل مواجه است.


در بازار دیروز در گروه واسطه گری مالی صف خرید سرمایه‌گذاری آتیه دماوند به دنبال اعلام شفاف‌سازی این شرکت سنگین‌تر شد. بر‌اساس این گزارش شفاف‌سازی، «واتی» اعلام کرد بعد از مذاکره با بانک صنعت و معدن در راستای اجرای موافقت نامه سال 84 بین این بانک و گروه کارخانه‌های صنعتی و معدنی ایران، تعداد 13 شرکت متعلق به بانک از جمله «فراسا» به قیمت دفتری مجموعا به مبلغ 422میلیارد ریال به شرکت گروه کارخانه‌های صنعتی و معدنی ایران منتقل شد تا این اراضی که با قابلیت‌های بسیار زیادی همراه است، احیا شود. در گروه بانکی دیروز بانک گردشگری نیز در شفاف‌سازی به تشریح شرایط این بانک پرداخت و خاطر نشان کرد. افزایش در پیش‌بینی سود تسهیلات اعطایی در پایان دوره مالی منتهی به آذر ماه 1394،ناشی از سود تسهیلات اعطایی قبلی و همچنین شناسایی سود تسهیلات پرداخت شده در 3 ماه چهارم سال مالی یاد شده است. این بانک افزوده است افزایش سود حاصل از سپرده‌گذاری ناشی از افزایش سپرده‌گذاری نزد سایر بانک‌ها و در راستای آن افزایش سود دریافتی از محل سپرده‌گذاری است. در گروه چاپ و نشر دیروز افست نیز به شفاف‌سازی پرداخت و صف خرید خود را از دست داد.


شرکت افست براساس گزارش شفاف‌سازی درخصوص شایعاتی در بازار سرمایه درباره تعدیل با اهمیت سود سهام این شرکت اعلام کرد که در صورت‌های مالی سالانه‌ای که در دست تهیه است تعدیل با اهمیت جدیدی وجود ندارد ضمنا هر‌گونه شایعات درخصوص ارقام و اطلاعات مطرح شده در بازار سرمایه که مغایر با افشای اطلاعات در صورت‌های مالی منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۳۹۴ باشد، غیر‌واقعی است و برای سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۵ در حال حاضر پیش‌بینی خاصی علاوه بر رویه جاری شرکت وجود ندارد. در گروه غذایی در حالی که برخی از نمادهای پیشرو نظیر قند اصفهان دیروز با صف فروش نیز عقب نشستند شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال براساس گزارش شفاف‌سازی درخصوص افزایش قیمت سهام این شرکت در بازار سرمایه عنوان کرده که هیچ‌گونه تغییری در فرآیند عملیات شرکت صورت نگرفته و آخرین EPS ارائه شده این شرکت به قوت خود باقی مانده است.