گروه بنگاه‌ها: با حکم دکتر سید‌محمدرضا آیت‌اللهی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، غلامرضا امیرشقاقی به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین اجتماعی (تاپیکو) منصوب شد. مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با حضور مدیرعامل و شورای معاونان شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی برگزار و طی آن از خدمات محمود شیری در زمان تصدی مدیرعاملی شرکت تاپیکو تقدیر و حکم انتصاب غلامرضا امیرشقاقی برای تصدی این مسوولیت به وی اعطا شد.

آیت‌اللهی همچنین در احکام جداگانه دیگری سیدعماد حسینی معاون سابق وزیر نفت در امور فنی و مهندسی را به سمت ریاست هیات‌مدیره، دکتر غلامرضا گرزین نماینده سابق مجلس و عباس کفاش طهرانی را به‌عنوان اعضای جدید هیات‌مدیره این شرکت منصوب کرد. در این مراسم همچنین از خدمات وزیری هامانه رئیس سابق هیات مدیره، دکتر وحید باقری، عضو هیات مدیره و معاون سابق مالی و پشتیبانی و همچنین بهمن طاهریان مبارکه عضو سابق هیات مدیره این شرکت تقدیر به عمل آمد. غلامرضا امیرشقاقی دارای مدرک مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی شریف بوده و مدیرعاملی شرکت پایانه‌ها و مخازن کشور، مدیرعاملی پالایشگاه نفت تبریز، قائم مقام مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارک و ریاست مطالعات تخصصی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی را در کارنامه خود دارد.

شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با در اختیار داشتن ۳۱ شرکت مدیریتی و غیر‌مدیریتی در ۴ حوزه اصلی کسب‌و‌کار شامل نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع لاستیک و صنایع سلولزی، سهم قابل توجهی در اقتصاد کشور داشته و با در اختیار داشتن طیف وسیعی از محصولات متنوع، یکی از مهم‌ترین بازیگران اصلی این کسب و کارها در کشور و منطقه محسوب می‌شود. همچنین این شرکت با سرمایه‌گذاری وسیع در پروژه‌های بزرگ ملی مانند پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس با ظرفیت پالایش ۳۶۰ هزار بشکه در روز و ارزش ۸/ ۳ میلیارد یورو، ۳ طرح متانول با مجموع ظرفیت ۸/ ۴ میلیون تن در سال و مجموع ارزش ۵/ ۱ میلیارد یورو و همچنین سایر پروژه‌های بزرگ ملی، نقش مهمی در توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی کشور ایفا می‌کند.